נדחה ערעור הרוקח שמכר זיופים

(0)
לדרג

רוקח שמכר תרופות מזויפות מסוג סיאליס ערער על התליית רישיונו לשנתיים. השופט לא התרשם, הדגיש את האמון שרוכשים המטופלים לרוקח והותיר העונש על כנו

מאת: מערכת zap doctors

בית המשפט המחוזי בחיפה דחה השבוע את ערעורו של רוקח, בעל בית מרקחת ברהט, שקבל על התליית רשיונו לשנתיים. זאת בעקבות הרשעתו בהחזקת תרופות סיאליס מזויפות.

המערער, סלמאן א-סאנע, בעל בית מרקחת "פארק דרום" ברהט שימש בו גם כרוקח אחראי. בחיפוש שנערך במקוןם בינואר 2008 הואשם כי החזיק בבית המרקחת תרופות מזויפות מסוג ויאגרה וסיאליס. לא-סאנע יוחסו עבירות משמעת לפי פקודת הרוקחים, במילים אחרות הוא נהג בדרך שאינה הולמת את מקצועו וגילה אי יכולת או רשלנות גסה במילוי תפקידו. עם הגשת הקובלנה מינה משרד הבריאות ועדה שכללה שני רופאים ומשפטן על מנת שתאפשר למערער להציג בפניה את "דברי ההגנה" ותמליץ המלצותיה בפניו.

הוועדה החליטה כי יש להרשיע את המערער וקבעה כי הוכח בפניה כי בבית המרקחת נמצאו כדורים מזויפים. לפי הוועדה, נהג האיש ב"רשלנות מקצועית בלתי נסלחת שאינה הולמת את מקצוע הרוקחות". הוועדה המליצה להתלות רשיונו לשלושה חדשים. השופט ורדי זיילר בשם שר הבריאות החליט לאמץ את הקביעות העובדתיות שקבעה הועדה ואת המסקנה כי המערער החזיק בבית המרקחת תרופה מזויפת, הבהיר כי יש להחמיר עם המערער והעמיד את ההתלייה לתקופה של שנתיים. על החלטה זו ערער המערער - על ההרשעה ועל העונש.

השופט אברהם אליקים שדן בערעור קבע כי לא מצא כל הצדקה להתערב בקביעותיה העובדתיות של הוועדה המקצועית. "החלטת הוועדה נעשתה לאחר ישיבות יסודיות ומקיפות וקביעותיה כוללים ניתוח מקצועי של מסמכים ובחינת העדויות, ערכאת הערעור אינה צריכה במקרה זה - להפוך את הסדר ולהאמין לעד ההגנה ולא להאמין לעד התביעה, רק משום שהמערער אינו שבע רצון מקביעות הוועדה", קבע.

באשר לענישה, קבע השופט אליקים כי מעיון בנימוקים שנימק השופט זיילר בהחלטתו, לא רק שלא מדובר בסטייה מרמת הענישה הראויה, אלא שעונש של התלייה לשנתיים למי שמחזיק בבית המרקחת שלו תרופות מזויפות, הוא עונש ראוי. בהחלטתו הדגיש את האמון המלא שנותנים המטופלים בבית המרקחת בעת רכישת תרופות ואת הפיתוי העומד בפני רוקח לעשות רווח ממכירת תרופה מזויפת, לעומת מחיר המשולם עבור תרופה אמיתית.

בואו לדבר על זה בפורום רוקחות ותרופות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום