הקפאין מקל על הכאב

(0)
לדרג

מחקר חדש: הוספת 100 מ"ג של קפאין למשככי הכאבים הנפוצים עשוייה להקל במעט על כאב ראש, כאב שיניים ואף כאב לאחר לידה

מאת: ד"ר עמית עקירוב

כואב לך? שתה קפה. מתוצאות מחקר חדש עולה כי הוספת 100 מ"ג קופאין או יותר לטיפול סטנדרטי במשככי כאבים מובילה לירידה קלה בעוצמת כאב. המחקר פורסם לאחרונה בכתב העת Cochrane Database of Systematic Reviews.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חברות תרופות נוהגות להוסיף קפאין למשככי הכאבים הסטנדרטיים, בגלל הסברה כי הוא משפר את יעילותם, למרות שהעדויות התומכות בכך מוגבלות. במחקר הנוכחי ביקשו להעריך את היעילות היחסית של מנה בודדת של משכך כאבים מכל סוג עם קפאין להקלה על כאב חד, תוך השוואה עם מידת ההקלה בכאב המושגת משימוש במשכך הכאבים בלבד.

מתוצאות הסקירה שהכינו, שכללה גם מחקרים שלא פורסמו של חברות התרופות, עולה כי קיימת תועלת קטנה עם מתן קפאין במינון 100 מ"ג ויותר, שאינה תלויה בגורם לכאב או בסוג משכך הכאבים. בסך הכל נכללו במחקר כ-7,200 איש, שהשתתפו ב-19 מחקרים בנושא.

עם הוספת קפאין נרשמה עלייה של 5% עד 10% בשיעור המשתתפים שדיווחו על הקלה של לפחות 50% מהכאב המקסימאלי שחשו. יש לציין כי מרבית המחקרים התמקדו במשככי כאבים מסוג פרצטמול (Paracetamol) או מסוג איבופרופן (Ibuprofen), בשילוב עם קפאין במינון 100-130 מ"ג. מצבי הכאב הנפוצים שנבחנו כללו כאב שיניים לאחר ניתוח, כאב לאחר לידה וכאבי ראש.

בואו לדבר על זה בפורום כאב.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום