סרטן: טיפול לגידולי עמוד השדרה

(0)
לדרג

טיפול חדש במרכז הרפואי שיבא: רדיוכירורגיה לגידולי עמוד שדרה בדיוק של עד כחצי מילימטר. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

במרכז הרפואי "שיבא" החל לפעול לאחרונה מכשיר הקרנה המאפשר לטפל בגידולים בעמוד השדרה בצורה יעילה מבעבר. הטכנולוגיה שנעשה בה שימוש במערכת, המכונה Novalis, מאפשרת לבצע מעקב בזמן אמת תוך כדי ההקרנה ולכוון את הקרן בהתאם, בדיוק של עד כחצי מילימטר.

מדובר בשיטת טיפול בקרינה מייננת במינון גבוה הניתנת בדרך כלל במנה בודדת. המינון הגבוה פוגע גם בגידולים המוגדרים עמידים לקרינה, תוך הימנעות מהקרנה בעוצמה גבוהה לרקמות הבריאות.

עד לשנים האחרונות הוגבל הטיפול לגידולים במוח בלבד, אולם לאור התקדמות בדיקות הדימות והמחשוב, פותחו בשנים האחרונות מספר מערכות המאפשרות טיפול בגידולי עמוד השדרה. ד"ר רן הראל, נוירוכירורג מומחה, המרכז את התחום במרכז הרפואי שיבא, ביצע לאחרונה בהצלחה שני טיפולים מסוג הזה.

הטיפול אינו חודרני ומיועד לחולים עם גידולים ראשוניים של עמוד השדרה. מדובר בגידולים שלא ניתן לנתח או כאלה שבהם קיימת עדות להישנות של הגידול. כמו כן ניתן לטפל בגידולים משניים (גרורות) בחולים עם גידולים עמידים יחסית לקרינה, לאחר הישנות או כישלון של הקרינה הקונבנציונלית.

בחולים המתאימים לטיפול יבוצע MRI לאזור הגידול, ולאחר מכן יבוצע CT סימולציה עם מערכת קיבוע לגוף שבה ייעשה שימוש גם בזמן הטיפול. לאחר מכן יחל הצוות המטפל לתכנן את הטיפול. החולה יוזמן לטיפול בו הוא מקובע עם מתקן הקיבוע בשכיבה על מיטת הטיפול ובמשך 20-30 דקות מתבצע הטיפול, לאחריו ישוחרר לביתו.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום בעיות גב ועמוד שדרה
פורום נוירוכירורגיה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום