מעי רגיז סיכון לסיבוכי הריון

(0)
לדרג

ממחקר שבו השתתפו מאה אלף נשים עולה כי נשים הסובלות מתסמונת המעי הרגיז נמצאות בסיכון מוגבר להריון חוץ רחמי או להפלה. חשוב לא להזניח

מאת: מערכת zap doctors

מרגיז כפליים. אם את מנסה להיכנס להריון וסובלת מתסמונת המעי הרגיז, כדאי לטפל קודם כל במערכת העיכול. לפי מחקר חדש, בנשים הסובלות מהתסמונת עולה הסיכון להפלות ולהריון חוץ-רחמי ב-20%-30%.

במחקר, שפורסם לאחרונה בכתב העת Clinical Gastroenterology and Hepatology, השתתפו כמאה אלף נשים בהריון בנות 13-50. כרבע מהן, 26,543 נשים, אובחנו עם תסמונת המעי הרגיז כבר לפני ההריון. בקרב נשים אלה עמד שיעור ההפלות הספונטניות על 6.6% (6,578 נשים), שיעור ההריונות החוץ-רחמיים היה 0.74% (741 נשים). כמו כן 425 נשים אובחנו עם רעלת הריון (0.43%) ונרשמו 217 מקרים של לידת עובר מת (0.22%).

בשל השכיחות הגבוהה של תופעות דיכאון וחרדה בנשים עם תסמונת המעי הרגיז, החוקרים זיהו קבוצה זו והתייחסו אליה. מהתוצאות עולה קשר בין תסמונת המעי הרגיז לעלייה מתונה של כ-20% בסיכון להפלות ועלייה של קרוב ל-30% בסיכון להריון חוץ רחמי. עם זאת, לא זוהה קשר עם רעלת הריון או לידת עובר מת. בנשים צעירות, בנשים מעשנות ובנשים ללא מחלות רקע נוספות שסבלו מתסמונת המעי הרגיז לצד תופעות של דיכאון וחרדה זוהתה עלייה של 25-30% בסיכון להפלות.

החוקרים מכירים במגבלות המחקר, אך מאמינים כי יתרונותיו נובעים מהמדגם הגדול של נשים שאובחנו כסובלות בתסמונת מעי רגיז ונתונים אודות תוצאות ההריון. לדבריהם, מהממצאים עולה חשיבות הטיפול בתסמונת לפני הכניסה להריון.

בואו לדבר על זה בפורום גסטרואנטרולוגיה - הלל יפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום