פסח: עלייה בפציעות ילדים

(0)
לדרג

4 ילדים שנפלו מאופניים פונו למרכז הרפואי זיו, מצבם של שניים מהם קשה. הרופאים: יש להביא ילד שנחבל בראשו למיון, גם אם אין ביטוי חיצוני לפגיעה

מאת: מערכת zap doctors

חופשת הפסח רק החלה, וכבר מורגשת עלייה בשיעור התאונות שבהן מעורבים ילדים. בתוך פחות מיממה פונו לבית חולים זיו שבצפת ארבעה ילדים שנפגעו במהלך רכיבה על אופניים. מצבם של שניים מהם מוגדר קשה.

בשעות הערב ביום ראשון הגיעו למיון שני בני משפחה, בני 6 ו-7, לאחר שנפלו כשרכבו יחד על זוג אופניים אחד. מצבו של אחד מהם קשה והוא סובל משברים בעצמות הפנים. לאחר מכן הגיע למיון ילד בן 11 שנחבל בתאונת אופניים נוספת. למחרת בבוקר הובאה לחדר המיון ילדה בת 6 במצב קשה עם חבלת ראש ודימום מוחי, גם היא לאחר תאונת אופניים.

ד"ר עאמר חוסיין, מנהל חדר המיון במרכז הרפואי זיו, מזכיר כי במהלך החופשות מבית הספר הילדים חשופים יותר לפציעות ולחבלות. ד"ר חוסיין קורא להורים לנהוג משנה זהירות בכל הקשור לרכיבת ילדים על אופניים ללא השגחה וללא אמצעי מיגון מתאימים. "ניתן למנוע חבלות ונפילות אם ההורים ידריכו את ילדיהם בכל הקשור בבטיחות בשימוש באופניים. מקרים של פגיעות ראש קשות, המסתיימים בנכות ואפילו במוות, יכולים להימנע על ידי הקפדה על חבישת קסדה", אומר ד"ר חוסיין.

"יש להביא את הילד למיון בדחיפות"

עוד הוא מוסיף כי "תסמיני חבלות ראש קשות אצל ילדים עלולים לעתים להטעות. גם אם נראה שהילד מתנהג בצורה רגילה ולא קרה לו דבר, התפקוד החיצוני אינו יכול להעיד על פגיעה המתרחשת במוח, לעתים לאורך מספר שעות מהרגע שהילד נחבל. בתוך הגולגולת הולכת ומצטברת כמות דם הלוחצת על רקמת המוח העדינה. עליית לחץ זו עלולה לגרום לשיבוש במערכת העצבים המרכזית. הביטוי הפיזי של לחץ על המוח הוא מצב כללי לא טוב, כאבי ראש עזים, הקאות ובהמשך איבוד הכרה, עילפון ופרכוסים. יש להביא את הילד לבדיקה במרכז רפואי מיד לאחר שנחבל בראשו ואין להמתין לתופעות חיצוניות", מדגיש ד"ר חוסיין.

מדי שנה נהרגים בתאונות אופניים בישראל כ-6 ילדים וקרוב ל-700 ילדים מגיעים לחדרי המיון. פגיעות הראש מהוות את הסיבה השכיחה ביותר לתמותה ולפגיעות קשות, כך לפי נתוני המרכז הלאומי "בטרם" לבטיחות ילדים. בנוסף, מנתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, עולה כי בשנים 2004-2008 נפגעו בישראל 8,260 רוכבי אופניים בתאונות דרכים. בסך הכל כמיליון ישראלים רוכבים על אופניים, כ-70% מהם ילדים.

בואו לדבר על זה בפורום "בטרם" - לבטיחות ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום