עישון בהריון ואסתמה של העור

(0)
לדרג

הסיגריות פוגעות בעור התינוק: לפי מחקר חדש, נשים המעשנות בשליש האחרון להריון מעלות את הסיכון של ילדיהן לסבול מאטופיק דרמטיטיס פי 6

מאת: ד"ר עמית עקירוב

עישון האם בהריון עלול להזיק לעורו של התינוק, כך עולה ממחקר חדש שהוצג בכנס השנתי של האקדמיה האמריקאית לאלרגיה, אסטמה ואימונולוגיה. לפי המחקר, הסיכון לאטופיק דרמטיטיס (אסטמה של העור) ולדלקות עור אצל התינוק הוא הגבוה ביותר אם אמוו עישנה בשליש האחרון להריון.

במחקר השתתפו קרוב ל-1,200 זוגות של תינוקות ואמהות. גיל התינוקות הממוצע עמד על 12 חודשים וגיל האמהות היה 31 בממוצע. החוקרים בדקו, בין היתר, אם ומתי נחשפו הילדים לעישון האם ופיתחו בעיות בעור.

בסך הכל אובחנו 37% מהתינוקות (385) כסובלים מאטופיק דרמטיטיס. עם זאת, כאשר החוקרים התמקדו בחשיפה סביבתית לעישון הם מצאו כי בתינוקות שנחשפו לסיגריות בין שבוע 28 להריון ועד הלידה חלה עלייה של פי שישה בסיכון למחלה, בהשוואה לאלו שנחשפו בשלב מוקדם יותר במהלך ההריון או לאחר הלידה.

החוקרים מוסיפים כי עישון האם בזמן הריון פוגע בתגובה החיסונית של העובר, מה שמעודד את התפתחות המחלה, אך המנגנון אינו ברור. בנוסף, מרבית המחקרים הקודמים בחנו את ההשפעה על מערכת החיסון, אך לאחרונה נמצאה השפעה ישירה של עישון על העור במהלך ביצוע תבחינים עוריים.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום אטופיק דרמטיטיס - אסטמה של העור
פורום הפסקת עישון - איך להפסיק לעשן?

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום