אורז לבן סיכון לסוכרת?

(0)
לדרג

חוקרים שבחנו נתונים של כ-350 אלף איש מצאו עדויות לקשר בין צריכה רבה של אורז לבן לסוכרת. ההסבר: הערך הגליקמי של האורז הלבן גבוה משל אורז חום או חיטה

מאת: ד"ר עמית עקירוב

האם אורז לבן מעלה את הסיכון לסוכרת? בסקירה חדשה שפורסמה לאחרונה בכתב העת British Medical Journal מצאו החוקרים עדויות לקשר אפשרי בין צריכת אורז לבן לסוכרת מסוג 2.

ארבעת המחקרים שנבחנו כללו נתונים על 352,000 איש. במהלך תקופת המעקב, שנעה במחקרים השונים בין 4 ל-22 שנים, פיתחו כ-13,000 מהמשתתפים סוכרת מסוג 2.

החוקרים הניחו כי מנת אורז ממוצעת מקבילה ל-158 גרם של אורז מבושל. הם מצאו כי על כל עלייה של מנה בצריכת אורז לבן, נרשמה עלייה של 11% בסיכון להתפתחות סוכרת. הם מעריכים כי עם הגדלת הצריכה היומית של אורז לבן במנה אחת, צפויים בכל שנה 167 מקרים של סוכרת לכל 100,000 איש בגיל העמידה.

החוקרים מעריכים כי אורז לבן מעלה את הסיכון לסוכרת בגלל הערך הגליקמי הגבוה שלו, בהשוואה לזה של אורז חום או לחיטה מלאה. בנוסף, אורז לבן הוא התורם העיקרי לנטל הגליקמי בתזונה של אוכלוסיות הצורכות הרבה אורז לבן.

על בסיס נתונים אלה, קובעים החוקרים כי בצריכת אורז בכמות רבה, הסיכון היחסי לסוכרת מסוג 2 היה גבוה ב-55% באוכלוסיות אסיאתיות וב-12% באוכלוסיות מערביות יחסית ליתר.

לפי החוקרים, מגבלות הסקירה אינן מאפשרות לקבוע מסקנות חד משמעיות בנושא והם קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא.

בואו לדבר על זה בפורום סוכרת.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום