פרבנאר: בקרוב גם למבוגרים?

(0)
לדרג

ה-FDA אישר את את החיסון פרבנאר 13, המשמש כיום לחיסון תינוקות וילדים, לבני 50 ומעלה. החיסון נועד למנוע דלקת ריאות ומחלות נוספות הנגרמות מחיידק הפנוימוקוק

מאת: מערכת zap doctors

מינהל המזון והתרופות של ארה"ב (FDA) אישר לאחרונה את הרחבת השימוש בחיסון פרבנאר 13 גם למבוגרים. החיסון, שנועד למנוע דלקת ריאות ומחלות נוספות הנגרמות מ-13 זנים של חיידק הפנוימוקוק, יינתן בארה"ב גם לבני 50 ומעלה. האישור האמריקאי יזרז ככל הנראה את אישור החיסון בישראל, כאן החיסון כבר הוגש לרישום.

אוכלוסיית בני ה-50 ומעלה הולכת וגדלה, ולפי ההערכות בארה"ב מאובחנים מדי שנה מאות אלפי מקרים של זיהומים חיידק הפנוימוקוק, בכללם יותר מ-440,000 מקרים של דלקת ריאות. אלה מהווים סיבה לכ-200,000 ביקורים בחדרי מיון ו-300,000 אשפוזים.

כיום פרבנאר 13 הוא חיסון רשום ביותר ממאה מדינות ובישראל הוא נמצא בשגרת החיסונים לכלל התינוקות מגיל חודשיים. לדברי מנהלת היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי שיבא, פרופ' גליה רהב: "חיידקי הפנוימוקוק הם גורם תחלואה ותמותה משמעותי בקרב בני 50 ומעלה. למעשה, לפי מחקרים שונים 20%-60% מדלקות הריאה נגרמות מחיידקים אלה. החיסון פרבנאר 13 הוא חיסון בטוח לשימוש שעד כה הוכיח עצמו בקרב ילדים עד גיל 5. אף שהמחקרים בתחום טרם הושלמו, ה-FDA והאיחוד האירופי מצאו לנכון לרשום את החיסון לבני 50 ומעלה, על בסיס תוצאות של מחקר ראשוני. החיסונים הקיימים אינם מספקים הגנה מספקת לאוכלוסייה הבוגרת, הפגיעה יותר למחלות זיהומיות, עקב מערכת חיסון שהופכת לפחות יעילה עם השנים. החיסון יעזור למנוע מחלות ולהוריד את שיעור התמותה בגיל המבוגר".

הביטוי השכיח ביותר של מחלה פנוימוקוקית במבוגרים בני 50 שנה ויותר הוא דלקת ריאות פנוימוקוקית ללא זיהום חיידקי בדם, שהיא צורה בלתי פולשנית של המחלה. המחלה גורמת גם לזיהומים פולשניים כגון זיהום חיידקי בדם ודלקת קרום המוח (מנינגיטיס) במבוגרים.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום