פגים: מי סוכר טובים מחלב אם

(1)
לדרג

שני מחקרים חדשים מראים כי למי סוכר השפעה טובה יותר על שיכוך כאב בקרב פגים, זאת כשבוחנים את שני החומרים לכשעצמם, ללא ההשפעה המרגיעה של ההנקה

מאת: מערכת zap doctors

מי סוכר טובים לפחות כמו חלב אם בהקלה על כאב קל בפגים, כך עולה משני מחקרים חדשים. באחד מהמחקרים, שפורסם בכתב העת Pediatrics, מצאו החוקרים כי למי סוכר וחלב אם השפעות דומות על כאב בזמן ביצוע בדיקות דם בפגים. במחקר נוסף, נמצא כי למי סוכר השפעות טובות יותר מאשר לחלב אם.

במסגרת המחקר הראשון טופלו כ-70 פגים בחלב אם או במי סוכר במהלך דיקור העקב. ללא תלות בשאלה אם קיבלו חלב אם או מי סוכר, כל התינוקות מצצו משהו במהלך דיקור העקב. בסופו של דבר, הכאב הממוצע עם מי סוכר ועם חלב אם היה מינימאלי.

במחקר השני, שפורסם גם הוא באותו כתב עת, מצאו חוקרים כי מי סוכר יעילים יותר מחלב אם. במחקר זה, החוקרים חילקו באקראי 113 פגים שנולדו לאחר 34-36 שבועות הריון לשתי קבוצות. באחת הקבוצות, רגע לפני בדיקת דיקור העקב, טפטפו להם על הלשון חלב ובשנייה מי סוכר. החוקרים צילמו את פני התינוקות במהלך הפרוצדורה, והעריכו את רמת הכאב על פי הבעת פני התינוק, קצב הלב, רמות חמצן בדם וגורמים אחרים.

הנקה משככת כאבים

החוקרים ביקשו לבודד את ההשפעות האפשריות של החלב עצמו ולכן, התינוקות קיבלו חלב אם דרך טיפות בטפטוף על הלשון, ולא באמצעות הנקה. לדברי החוקרים, ידוע כי הנקה מקלה על כאבים בתינוקות, מכיוון שהיא משלבת את נוכחות האם, מגע של עור בעור, הסטת תשומת הלב וטעם מתוק של החלב.

מהתוצאות עלה עוד כי למי הסוכר עדיפות על חלב אם: 60% מהפגים שקיבלו מי סוכר סבלו מכאב מינימאלי, זאת בהשוואה לרבע מהתינוקות שקיבלו חלב אם. החוקרים הסבירו כי אחת הסיבות העיקריות שבגללן התעניינו בהשפעות החלב עצמו, לא בדרך של הנקה, נובעת מכך שחלק מהפגים אינם יכולים עדיין לינוק ממילא.

החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים באשר להשפעה של חלב אם, להערכת השילוב של חלב אם עם התערבויות אחרות, בעיקר עבור פגים שאינם מסוגלים ליהנות מההשפעה משככת הכאבים של הנקה.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

הנקה - ייעוץ
תזונת תינוקות וילדים

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום