האם תיאסר הפלה בשבוע ה-22?

(0)
לדרג

האיגוד לגניקולוגיה ומיילדות מתנגד להצעה לתיקון חוק הפסקת הריון בשלב מאוחר שהגיש ח"כ ניסים זאב מש"ס. האיגוד: "האיסור יגרום ליותר הפלות של עוברים בריאים"

מאת: מערכת zap doctors

לקראת הצעת תיקון חוק הפסקת הריונות בשלבים מאוחרים, שתוגש היום (א') לוועדת השרים לענייני חקיקה על ידי ח"כ ניסים זאב (ש"ס), קרא יו"ר האיגוד לגניקולוגיה ומיילדות של ההסתדרות הרפואית, פרופ' משה בן עמי, להשאיר את המצב הקיים כפי שהוא כיום, המאפשר לעבור הפלה משבוע 22 ואילך.

לפי הצעת התיקון לחוק, "בגיל 22 שבועות העובר הוא בר חיים, והפסקת הריון בגיל זה היא רצח של העובר ולא 'הפלה'. לכן הטענה שמניעת הפלה היא התערבות בחופש האשה ובזכויותיה לגבי גופה אינה יכולה להצדיק את הפסקת ההריון בשלב זה. האיסור על הפסקת ההריון לאחר 22 שבועות יסייע להעניק חיים לעובר שניתן להצילו מחוץ לרחם", כתב ח"כ ניסים בדברי ההסבר להצעה.

"המתת עוברים חיים - רצח"

ח"כ זאב הוסיף כי "המתת עוברים בני חיים, כאשר התקדמות המדע, הטכנולוגיה והרפואה מאפשרת הצלתם מחוץ לרחם היא מעשה בלתי מוסרי באופן משווע. על פי החוק הקיים ניתנת לוועדה להפסקת הריון סמכות לשים קץ לחיי עוברים כמעט ללא הגבלה מבחינת הסיבות ומבחינת גיל העובר. לפי ההערכה הבלתי רשמית היא שמדי שנה מבוצעות כ-80,000 הפלות. על פי פרשנות מרחיבה ושנויה במחלוקת של החוק הקיים, ניתן לבצע הפסקת הריון בעובר בכל גיל שהוא. זאת בניגוד למקובל במדינות מפותחות השוללות את האפשרות לבצע הפסקת הריון בעובר שגילו מעל 22 שבועות".

במכתב ששיגר לשרים הזכיר פרופ' בן עמי את חוזר מנכ"ל משרד הבריאות המטיל מגבלות משמעותיות בביצוע הפסקת הריון, וציין כי אין זה נכון לומר שהוועדה מחליטה באופן שרירותי. כמו כן, מפורטים במכתב הליך הבדיקה המקיפה (סקירת מערכות) ואופן הפעולה הקיים במקרה שמתגלים בבדיקה ממצאים המורים על מום בעובר; "כשמגלים ממצא קל-בינוני שאינו מצדיק בשלב זה הפסקת הריון ממליצים לזוג ביקורת נוספת בהמשך ורק אם יש החמרה משמעותית ממליצים על הפסקת הריון", כתב.

פרופ' בן עמי חושש ששינוי החוק יגרום לכך שזוגות יחששו לבצע את המעקב, שמא יגיעו לשלב שבו כבר לא יוכלו לעשות הפסקת הריון, ולכן ידרשו הפסקת הריון מוקדמת יותר של עובר. בצורה זו, הוא מתריע, התיקון לחוק יגרום ליותר הפלות בשבועות 18-22 של עוברים, שחלקם היו יכולים להיות בריאים לחלוטין.

בנוסף, תהה במכתבו פרופ' בן עמי "האם הקביעה שהמתת עובר כדי למנוע ממנו וממשפחתו סבל בעתיד הינה רצח, הופכת את כל הרופאים העושים עבודתם נאמנה לרוצחים?". כמו כן הדגיש כי המתת העובר אינה כרוכה בסבל ועינויים לעובר ולא מבצעים "ריסוק איברים ושאיבתם", כפי שתיאר ח"כ ניסים, בהפסקות הריון לאחר שבוע 24.

עכשיו נותר להמתין ולראות האם השרים יטו אוזן לדברי הרופאים או לדברי חבר הכנסת.

בואו לדבר על זה בפורום הפלות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום