איידס: הטיפול הנפשי

(0)
לדרג

במרכז הרפואי שיבא נפתחה מרפאה פסיכיאטרית ייעודית לחולי איידס, העוזרת להם לעלות בחזרה על מסלול החיים. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

במרכז הרפואי שיבא נפתחה לאחרונה מרפאת "רותם", מרפאה למתן טיפול פסיכיאטרי לחולי איידס.

המרפאה נותנת מענה לצרכים המיוחדים של החולים, הנובעים מהקושי בהתמודדות עם קבלת הבשורה הקשה ולאחר מכן עם המחלה הכרונית השרויה תחת מעטה סודיות. החולים סובלים במקרים רבים מתחלואה פסיכיאטרית בדרגות משתנות, תחלואה אשר מחריפה עם המצב הגופני.

במרפאה עוברים המטופלים הערכה על ידי פסיכיאטר, ונשקל הצורך בטיפול ביולוגי רפואי. במקרה הצורך המטופלים מופנים לטיפול פסיכולוגי דינאמי, טיפול משפחתי או טיפול תמיכתי. במרפאה קיים דגש גם על התערבויות חברתיות, המסייעות גם בפנייה לביטוח לאומי ולארגונים שונים התומכים בחולי איידס.

המטופלים במרפאה מרגישים לפעמים שהם איבדו את הדרך, ושהם נמצאים "בדרך למטה" בגלל המחלה הכרונית. חלק מהמטופלים הם אנשים חסרי כל, חלקם עולים חדשים וחלקם לא מצליחים להתמודד עם קשיי החיים. פוטנציאל הסיוע לאנשים אלו הוא עצום ובמרפאה מצליחים להציב אנשים בחזרה על מסלול החיים.

בצוות המרפאה ניתן למצוא את זהבית שפיצר, עובדת סוציאלית ביחידה למחלות זיהומיות, וד"ר יואב דומני פסיכיאטר במערך הפסיכיאטרי האמבולטורי. ד"ר דומני: "החזון שלנו הוא להקים מרפאה רב מקצועית שתהווה מוקד משיכה להפניות מכל הארץ, תוך הבנה והתמקצעות בצרכים המיוחדים של אוכלוסיית המטופלים, לצד מחקר ופיתוח של חולים מיוחדים אלה".

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום