בריאות: הנשים נגד הגברים

(0)
לדרג

יום האשה הבינלאומי: נשים סובלות יותר מבעיות בריאות ומעייפות ושואפות יותר מהגברים להוריד ממשקלן. למטרה זו הן בוחרות לרוב בדיאטה ולא בפעילות הגופנית

מאת: מערכת zap doctors

רבע מהנשים סובלות מבעיה יומיומית המפריעה להן בתפקוד היומיומי, כחמישית סובלות מבעיות שינה תכופות. נתונים אלה ואחרים עולים מסקר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה המתפרסמים היום (ה') לקראת יום האשה הבינלאומי.

מהסקר עולה עוד כי 48% מהנשים מעריכות את מצב בריאותן כ"טוב מאוד", 31% כ"טוב" ו-21% כ"לא כל כך טוב", או כ"לא טוב בכלל". שיעור המעריכות את מצב בריאותן כלא טוב עולה כצפוי עם הגיל, ובגיל 75 ויותר 70% מהנשים מעריכות את מצב בריאותן כלא טוב. בכל קבוצות הגיל, נשים מעריכות את מצב בריאותן באופן שלילי יותר מאשר גברים.

25% מהנשים השיבו כי יש להן בעיה בריאותית או פיזית המפריעה להן בתפקוד יומיומי (לעומת 21% בקרב הגברים). ל-17% מהנשים יש מוגבלות חמורה (לעומת 13% מהגברים). בכל קבוצות הגיל, שיעור הנשים עם מוגבלות חמורה גבוה יותר מהשיעור בקרב הגברים.

כחמישית מהנשאלות (18%) דיווחו כי הן מתקשות להירדם או לישון רצוף במשך הלילה, יחסית ל-11% מהגברים. 22% מהנשים מרגישות עייפות רבה במשך היום (13% מהגברים). 14% מהנשים חשות שבעיות השינה פוגעות בתפקודן במשך היום.

כולן רוצות לרזות קצת

כשישית מהנשים (16%) נמצאות במצב של השמנה או השמנת יתר (בדומה לשיעור בקרב הגברים). בנוסף, 27% מהנשים נמצאות בעודף משקל (לעומת 40% מהגברים), וכ-4% מהנשים במצב של תת-משקל. למרות זאת, נשים מעוניינות לרדת במשקל יותר מאשר הגברים (60% לעומת 47%). בקרב נשים במשקל תקין, שיעור המעוניינות להשיל ממשקלן גבוה באופן משמעותי מהשיעור בקרב גברים (47% לעומת 17% בהתאמה). 26% מהנשים סיפרו כי הן בדיאטה (17% מהגברים), ובכל רמות המשקל, נשים פוצחות בדיאטה יותר מגברים.

עם זאת, למרות הרצון להוריד ממשקלן, נשים מעדיפות כנראה לאכול פחות מלהתאמן יותר. 46% מהנשים עוסקות בפעילות גופנית לפחות פעם בשבוע, לעומת 55% מהגברים. 28% מהנשים עוסקות בפעילות גופנית לפחות שלוש פעמים בשבוע בדומה ל-34% מהגברים. 19% מהנשים עוסקות בפעילות גופנית מאומצת יותר לעומת 31% מהגברים. כשנשאלו מהי הסיבה לעיסוק בפעילות הגופנית, השיבו פי שניים נשים מגברים (22% לעומת 10%) כי הן מתאמנות למטרת דיאטה או שמירה על המשקל.

בואו לדבר על זה בפורום בריאות האשה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום