משקל הדוגמנים בפרסומות יוגבל

(0)
לדרג

הצעת החוק, לפיה דוגמנים שמסת גופם נמוכה מ-18.5 לא יוכלו להופיע בפרסומות, אושרה בכנסת. עדי ברקן, סוכן דוגמניות: "איבדנו את הראש וגם את הנערות"

מאת: מערכת zap doctors

לפי חוק שאושר היום (ב') בכנסת, דוגמנים הנמצאים בתת משקל, כלומר כאלה שמסת הגוף (BMI) שלהם נמוכה מ-18.5, לא יוכלו להופיע בפרסומות. בנוסף, אם ייעשה שימוש בעריכה גרפית (כמו פוטושופ) לצורך הצרת היקפי גוף בפרסומות, תופיע כתובית בולטת שתציין זאת.

הצעת החוק של ח"כ ד"ר רחל אדטו (קדימה) וח"כ דני דנון (ליכוד) עברה אתמול בקריאה שנייה ושלישית בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בראשות ח"כ חיים כץ (ליכוד). הצעת החוק תחול גם על פרסומות שנערכו בחו"ל בהשתתפות דוגמנים זרים ומיובאות לארץ.

ח"כ אדטו אמרה בדיון: "החוק הזה הוא נדבך נוסף במלחמה בהפרעות האכילה. 1,500 בני נוער מצטרפים מדי שנה למעגל חשוך המרפא הזה. זהו גורם התמותה מספר אחת בגילאים צעירים. בני הנוער רואים סלבס ומקשרים הצלחה ותהילה עם רזון. עצם העלאת הנושא לדיון ציבורי גרמה להפסקת העסקת דוגמניות מתחת למידה 36 ברחבי העולם".

עדי נוימן, דוגמנית: "המטרה היא נעלה, ראיתי סביבי אנשים שמתדרדרים. עם זאת, יש להתייחס במדידות לא רק למשקל ולגובה, אלא לכל המכלול הבריאותי, אחוזי השומן והשרירים". נוימן ציינה כי ה-BMI שלה עומד על מעט מתחת ל-18.5.

שי כהן-ארבל מסוכנות הדוגמנות "יולי" ציין כי הדוגמניות המפורסמות שלי גפני ושירלי בוגנים לא עומדות אף הן בפרמטר החדש וקרא לדון בו שוב. לעומתו, עדי ברקן, צלם וסוכן דוגמניות אמר כי "ב-15 שנה האחרונות איבדנו את הראש ואיבדנו גם את הנערות. סוכני דוגמניות שטוענים כי אינם מודעים לתופעת הפרעות האכילה וכי לא דרשו מדוגמניות לרדת במשקל פשוט משקרים".

ד"ר יצחק וורגפט, פסיכיאטר לילדים ולמתבגרים הסביר כי "מדד מסת גוף של 18.5 לא נקבע באופן שרירותי: אם יורדים ממנו עלולים להכפיל הסיכוי לחוסר עצם, הפסקת מחזור ושברים. רק 5% מהנשים עונות להגדרת תת משקל כתוצאה מגנטיקה".

בואו לדבר על זה בפורום הפרעות אכילה ואכילה רגשית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום