בייבי יוגה: אין הסברה להורים

(0)
לדרג

בדיון בנושא החוג השנוי במחלוקת בכנסת עלו טענות, לפיהן "אם בטיפת חלב היו מסבירים להורים את הנזק בטלטול תינוקות, היה ניתן למגר את התופעה"

מאת: מערכת zap doctors

הוועדה לזכויות הילד בכנסת דנה אתמול (ב') בנושא חוגי "בייבי יוגה", שעלו לכותרות על רקע פרשת "ההורים המטלטלים". מתברר שכבר בעבר היו מי שהזהירו מפני החוג השנוי במחלוקת. "פרופ' יונה אמיתי התריע בפני טיפות החלב וביקש להזהיר מפני חוגים שבהם מטלטלים תינוקות", אמרה בדיון מנהלת המחלקה לאם ולילד במשרד הבריאות, ד"ר ליזה רובין.

לדבריה, "אם ההתעמלות מאומצת מדי, היא עלולה לגרום לנזק. לא צריך שהגולגולת תפגע בעצם חיצוני כלשהו על מנת לגרום נזק, תנועת הראש לבדה עלולה לגרום לכך. אלה אינם מקצועות בריאות אלא חוגים ואין בסמכותנו לסגור אותם. הדבר נתון לשיקול דעת ההורה, אבל יש הודעה שלנו שהדבר מסוכן".

"איפה טיפות חלב?", תהה יו"ר הוועדה זבולון אורלב (הבית היהודי), "אם היו מזהירים הורים בכל פעם כשהם באים לטיפת חלב שטלטול עלול לגרום לנזק מוחי ואורטופדי, הדבר היה חודר. בכל ביקור מודדים שם עקומות ואחוזונים, אבל את הדברים הכי חשובים, איך לשמור על חיי הילדים, לא אומרים. מסקר שהוצג לנו בכנס המועצה לשלום הילד לפני כשבועיים עולה שרק 33% מההורים מודעים לסכנות ויודעים למשל איך למנוע מוות בעריסה".

"אומרים להורים מה צריך לעשות, ולא אומרים להם מה אסור", הוסיף ח"כ עפו אגבאריה (חד"ש), מיוזמי הדיון. "תינוקות הם כמו פלסטלינה. לא רואים את הפגיעות, כי הן פנימיות, במיוחד כשמדובר בנזקים תוך גולגולתיים. בטלטול קטן אפשר לגרום לשטף דם בין המוח לעצם הגולגולת. חייבות להיות הוראות של משרד הבריאות והסברה יותר טובה".

מנכ"ל המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן, אמר בדיון כי "הצענו להעמיד לרשות טיפות חלב סרטון הסברה שהורים יצפו בו בזמן ההמתנה. משרד הבריאות אמנם שיתף פעולה בתרגום לערבית ורוסית של עלונים שהכנו נגד טלטול, אבל לא רצו לתת כסף, אז שיפסיקו עם הדו פרצופיות".

בואו לדבר על זה בפורום רפואת ילדים - הלל יפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום