אחרי ההשתלה, הלב החי התאושש

(0)
לדרג

כשנתיים לאחר שבלבו של צעיר בן 28 מהצפון הושתל לב מלאכותי, הוציאו אותו הרופאים בבי"ח כרמל ושחזרו את הלב האמיתי. הצעיר: "נולדתי מחדש, פעמיים"

מאת: מערכת zap doctors

לפני כשנתיים חלה חיים אבוחצירה (28) במחלת לב קשה וקטלנית ולבו כמעט פסק לפעום. במרכז הרפואי כרמל השתילו לו לב מלאכותי, כגישור להשתלת לב אנושי. למרבה המזל, לבו החי התאושש והשבוע, לראשונה בישראל הוציא הצוות את הלב המלאכותי ושחזר את לבו המקורי.

"לפני כשנתיים הגיע חיים למחלקה הקרדיולוגית בבית החולים כרמל כשהלב שלו סובל מאי ספיקה דרמטית וכושר תפקוד הלב שלו הגיע בקושי ל-15% מהיכולת שלו", מספר ד"ר עופר אמיר, מנהל היחידה לאי ספיקת לב בבית החולים כרמל ובמרכז רפואי לין, שטיפל בצעיר. "כל התרופות והטיפולים להצלת הלב לא צלחו. בלבו של חיים אובחנה דלקת שריר הלב חריפה (מיו-קרדיטיס) שהותירה בפני הרופאים רק פתרון אחד - השתלת לב מלאכותי".

המפנה הגדול חל בחייו של אבוחצירה לפני כשלושה חודשים. "חיים היה בפיקוח צמוד וחיכינו לרגע שנוכל לשחרר אותו מהכבלים ומלב הטיטניום", אומר ד"ר עופר אמיר, "בנובמבר עשינו לו בדיקת אקו במאמץ וגילינו החלמה יוצאת דופן של שריר הלב. התחלנו לחשוב על האפשרות להוצאת הלב המלאכותי".

"הרב אבוחצירה אישר"

"כשהתייעצו איתי לגבי האפשרויות, לא ידעתי מה להחליט", מספר אבוחצירה, "הלב שלי פרפר מהתרגשות והתייעצתי עם הרב דוד אבוחצירה מנהריה שאמר לי שהכל יהיה בסדר, ושאתן לצוות המקצועי של בית החולים כרמל להחליט".

הניתוח, שאותו ביצע פרופ' דן ערבות, מנהל המחלקה לניתוחי לב וחזה בבית החולים, נמשך 10 שעות. במהלך הניתוח תפר פרופ' ערבות את שני החורים שנפערו בלב ובאבי העורקים כתוצאה מהכנסת הלב המלאכותי בקוטר של כ-2.5 ס"מ, כך שהלב המקורי שוחזר וחזר למצב תקין לחלוטין.

"אני מאושר עד השמיים", אומר אבוחצירה, המאושפז במחלקה הקרדיולוגית בבית החולים. קיבלתי את החיים שלי במתנה פעמיים, ואין לי אלא להודות לאלוהים שהציל אותי ולכל הצוות של בית החולים שטיפל בי במסירות ובמקצועיות אין קץ. אני מרגיש שנולדתי מחדש".

בואו לדבר על זה בפורום הרשמי של האיגוד הקרדיולוגי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום