פורים: טיפים לחג בטיחותי

(0)
לדרג

איך תבחרו תחפושת בטוחה, מה עושים במקרה של פגיעה מקפצונים וכיצד תרכיבו משלוח מנות בריא וטעים ביחד עם הילד? כל העצות כאן

מאת: מערכת zap doctors

קפצונים, תחפושות דליקות ואיפור ממקור לא ידוע הנמרח על עורם העדין של הילדים, כל אלה הם רק חלק מהסכנות האורבות לקטנים ביום הכי צבעוני בשנה. פרופ' יחזקאל ויסמן, מנהל חדר המיון במרכז שניידר לרפואת ילדים, מספר כי מדי שנה מגיעים לבית החולים ילדים ובני נוער רבים, כשהם סובלים מפציעות האופייניות לחג. להלן מספר המלצות שיעזרו לכם לעבור את החג בשלום.

קפצונים: יש להימנע ככל האפשר ממשחק בקפצונים. המשחק בקפצונים עלול לגרום לפציעות ולכוויות. אם בכל זאת הילד נפגע, יש לשטוף את המקום הפגוע במי ברז, לחבוש את האזור ולהגיע מהר ככל האפשר ליחידה לרפואה דחופה בבית החולים לקבלת טיפול רפואי.

תחפושות ואיפור: חשוב מאוד להקפיד על רכישת תחפושות שעברו בדיקה של מכון התקנים וכן לוודא כי התחפושות חסינות מפני אש ואינן כוללות נוצות, נייר, קרטון או צמר גפן. חשוב לוודא כי הילדים שומרים על מרחק מאש, במיוחד כאשר חובשים כובעים ופאות. בנוסף, מומלץ להשתמש רק במוצרי איפור המאושרים על ידי משרד הבריאות. אם קיים חשד לתגובה אלרגית כתוצאה משימוש במוצרי האיפור, הטיפול המומלץ הוא שטיפת האזור במים ופנייה לעזרה רפואית.

בקבוקי ספריי וקצף: בקבוקי ספריי וקצף מכילים חומרים כימיים העלולים להיכנס לעיניים ולגרום לפגיעה, לכן אין לכוונם לעבר הפנים. אם נוצרת צריבה בעין כתוצאה ממגע עם החומרים, יש לשטוף את העיניים במי ברז ולפנות לקבלת טיפול רפואי.

משלוח מנות: יש להקפיד שמשלוחי מנות לילדים מתחת לגיל 7 לא יכילו דברי מאכל קטנים ופיצוחים כגון: סוכריות קשות קטנות, שקדים, בוטנים, אגוזים, קשיו וגרעינים. כמו כן חשוב להקפיד שלא יכילו חלקי פלסטיק קטנים, כדי למנוע סכנה של שאיפה לריאות.

מה עושים במקרה של תאונה?

במקרה של התלקחות, לפי הנחיות מד"א לחג בטוח, יש להשכיב את הנפגע ולגלגלו בחול או בעפר, לכבות את האש בכמות גדולה של מים או להחניקה באמצעות שמיכה רטובה. את ראש הנפגע יש להקפיד לא לכסות מחשש לחנק. כמו כן, אין להסיר בגדים חרוכים ואין למרוח משחות שומניות על הכוויות. את הכוויות יש לקרר באמצעות מים בלבד.

במקרה של חדירת גץ של אש לעין, יש לשטוף אותה במהירות במים ולהעביר את הנפגע למתקן רפואי קרוב.

יש להקפיד על הימצאות תיק עזרה ראשונה תקני של מגן דוד אדום בכל מסיבת פורים ובכל אירוע המוני.

בכל מקרה חירום, יש להזעיק במהירות האפשרית את מד"א בטלפון 101.

משלוח מנות בריא

טיפ נוסף שאל לנו לשכוח בחג הוא שלא חייבים להפריז בסוכר ובפחמימות בימי החג. דפנה זיו-בוסאני, דיאטנית קלינית במרכז שניידר, מזכירה כי אוזן המן אחת מכילה בין 130 ל-220 קלוריות בהתאם למילויים השונים. לדבריה, מומלץ לשלוח משלוחי מנות מתוצרת בית, מכיוון שבמשלוח מנות כזה ניתן לכלול עוגות ומאפים שבהם משתמשים בקמח מחיטה מלאה, מפחיתים בשומן ושולטים על כמות הסוכר. פרט לפרג ולריבה הוותיקים, ניתן למלא את המאפה בממרח תמרים, חלבה או ממרח חרובים.

כמו כן, אפשר לאפות יחד עם הילדים ולשלב במשלוח המנות פירות יבשים או פירות טריים. אם מחליטים על משלוח מנות שמבוסס על מזון קנוי רצוי לבחור ממתקים או מזונות שמכילים צבעי מאכל טבעיים ומורכבים מחומרי גלם איכותיים.

בואו לדבר על זה בפורום "בטרם" - לבטיחות ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום