אין-אונות, יש טיפול

(6)
לדרג

הבשורה החדשה לסובלים מהפרעות בתפקוד המיני היא טיפול באמצעות גלי הלם אקוסטיים. הגלים משפרים את זרימת הדם באיבר המין ומאפשרים חזרה לתפקוד תקין. צרכנות רפואית

מאת: נגוהה שפרלינג, כתבת doctors

אין-אונות היא מצב של חוסר תפקוד מיני חלקי או מלא, שאיננו מאפשר לגבר להגיע לזקפה מספקת לחדירה. בעיות אין-אונות, המכונות גם הפרעות בתפקוד המיני, הן בעלות ביטויים שונים ומגוונים, כשהמשותף לכולם הוא פגיעה ביכולת החדירה. מדובר בבעיה חמורה, הפוגעת מאוד באיכות החיים של הגברים הסובלים ממנה. לבעיה השלכות נפשיות ורגשיות רבות על המטופל, על דימויו העצמי ויחסיו עם הסביבה ובעיקר על קשריו האינטימיים.

"20% מהגברים סובלים מהפרעות בתפקוד המיני. כלומר, אחד מכל חמישה גברים סובל מביטוי כלשהו של אין-אונות חלקית או מלאה", אומר האורולוג ד"ר נחום זילבר, מומחה לטיפול בהפרעות בתפקוד המיני. "שכיחות התופעה עולה עם הגיל. כך, בגיל 40 40% סובלים ממנה, בגיל 50 50% סובלים ממנה, בגיל 60 60% סובלים ממנה וכן הלאה. בעיית אין-אונות נעוצה בגורמים פסיכולוגיים, בגורמים פיזיולוגיים אורגניים, או בשילוב בין השניים".

למרבה הצער, למרות שכיחותה של הבעיה, לא רבים פונים לטיפול ולבקשת עזרה רפואית. הגברים הסובלים מהפרעות בתפקוד המיני מתביישים לרוב ונבוכים ממצבם, וממשיכים לסבול בשקט. "כבר שנים רבות אנחנו מוצאים דרך לסייע לגברים הסובלים מהפרעות בתפקוד המיני", אומר ד"ר זילבר. "חשוב מאוד לדעת כי יש למי לפנות, וניתן לקבל עזרה וסיוע. קיימות היום מספר שיטות טיפול יעילות, ששווה לבחון את התאמתן למטופל".

הפרעה בתפקוד מיני
הפרעה בתפקוד מיני

תרופות, זריקות וגלי הלם

מי שסובל מאין-אונות צריך לפנות לאורולוג, שיבחן את מצבו ויתאים לו טיפול יעיל. "הטיפול מותאם לכל מטופל בהתאם לרקע שלו, לגילו, למצבו הבריאותי ולגורם הפוגע בתפקודו המיני", מסביר ד"ר זילבר. "על פי רוב משלבים טיפול פסיכולוגי עם טיפול פיזיולוגי. הטיפול הפיזיולוגי כולל תרופות, המסייעות ל50%-60% מהמטופלים. ה40% הנותרים לא יכולים לקחת אותן בשל תופעות לוואי שהן גורמות להם או בשל חוסר התאמה בריאותית, למשל במקרה של מחלת לב. מי מהמטופלים שלא מסתייע בתרופות יכול לפנות לטיפול בהזרקה, במסגרתו המטופל מזריק לעצמו חומר שממריץ את הדם לאזור איבר המין טרם האקט המיני. אופציה נוספת שלא נעשה בה שימוש רב כיום, היא התקנת תותב מלאכותי לתוך הפין".

לצד אלה צובר תאוצה בשנתיים האחרונות טיפול חדשני ומהפכני - טיפול בגלי הלם אקוסטיים. "גלי רעד, שמכונים גם 'גלי הלם', הם גלים אקוסטיים שנשלחים אל איזור בגוף, מרעידים אותו ויוצרים בו תגובות שונות", מסביר ד"ר זילבר. "הטיפול בגלי הלם הוכיח את עצמו כאמצעי המועיל לריסוק אבנים בכליות בעוצמה גבוהה ומקל על כאבים כרוניים הנובעים מבעיות אורתופדיות כגון כתף קפואה, דורבן, הסתיידויות, כאבי גב, כאבי ברכיים, דלקות ועוד. הגלים יוצרים ויברציות אשר מפוררות אבנים והסתיידויות; מרחיבים כלי דם; יוצרים כלי דם חדשים וכך מסייעים לשחרור אנדורפינים והעלמת דלקות.

"עם הזמן הבינו המטפלים כי השיפור בזרימת הדם יכול להועיל גם בטיפול בחולי לב, ובהמשך התהליך הבינו כי הם יכולים לעזור גם לגברים הסובלים מבעיות בתפקוד המיני. כיום טיפול זה הופך שכיח ומבוקש וזוכה להצלחה רבה בקרב גברים עם בעיות אין-אונות".

מפגשים קצרים, יעילות גבוהה

במסגרת הטיפול מגיע המטופל במשך שלושה שבועות כל שלושה ימים למפגש קצר עם הרופא המטפל. במהלך המפגש מצמידים מתמר לאיבר המין של המטופל, והמתמר מעביר גלי הלם בעצימות מסוימת לאזורים שונים של איבר המין. כעבור שלושה שבועות של מפגשים יש שלושה שבועות של מנוחה וחוזר חלילה (קורס נוסף של שלושה שבועות).

ד"ר זילבר מיישם את הטיפול החדשני בקרב מטופליו ומרוצה מהתוצאות. "ראשית חשוב לציין כי מדובר בטיפול בטוח ולא מסוכן כלל", הוא אומר. "כל מפגש טיפולי אורך זמן קצר מאוד ולא כרוך בהכנה מיוחדת. הטיפול עצמו לא מסב כאב או אי נוחות, ובסיומו המטופל חוזר מיד לתפקוד מלא. ממה שדווח עד כה הטיפול עובד ומגיע ל- 80% הצלחה. כלומר, ב80% מהמקרים המטופל שב לתפקוד מיני מלא ללא עזרת טיפול תרופתי ונהנה מהתוצאות במשך זמן ללא צורך לחזור על הטיפול".

ד"ר זילבר מדגיש כי הצלחת הטיפול נעוצה בהתאמתו למטופל. "חשוב להבין כי לא כל מטופל מתאים לטיפול בגלי הלם", הוא אומר. "מעבר לכך שחשוב לפנות למטפל מנוסה, מקצועי ומיומן, צריך גם להבטיח התאמה של מאפייני המטופל עצמו לטיפול. עד כה למדנו והסקנו שהטיפול אידיאלי עבור גברים הסובלים מבעיות בתפקוד המיני ומעולם לא נטלו טיפול תרופתי או עבור כאלה שנטלו טיפול תרופתי לזמן קצר בלבד וחדלו. טיפול תרופתי ממושך בעבר, ובטח בסמוך לתחילת הטיפול בגלי הלם, מפחית מאוד את סיכויי ההצלחה של הטיפול. מי שעבר טיפול זריקתי כלל לא מהווה מועמד לטיפול החדשני. מועמדים שאינם מתאימים לטיפול ועוברים אותו לא יפיקו ממנו כלל תוצאות, ולכן חשוב מאוד לבדוק את התאמתו של המטופל לטיפול לפני שיוצאים לדרך".

לפרטים נוספים על טיפול חדש - מחקר קליני לסובלים מאין אונות לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום הפרעה בתפקוד מיני אצל גברים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום