קשב וריכוז: היעזרו בטכנולוגיה

(0)
לדרג

תוכנות ואפליקציות שונות עוזרות לבעלי הפרעות קשב וריכוז להתמודד עם תפקודים יומיים: לא לשכוח פגישות, לא להתבלבל בדרכים ולבנות סדר עדיפויות נכון

מאת: ד"ר בטי שרייבר

מבוגרים בעלי הפרעות קשב וריכוז מתקשים בתפקודי תכנון כגון איסוף נתונים, קביעת סדרי עדיפויות, ראייה של ההליך העתידי של התכנון (מה עומד להתבצע) ובעיקר ניהול זמן ויכולת אמדן זמן (הערכה של כמה זמן ייקח לי לעשות משימה מסוימת).

"הכל נראה לי חשוב", הם מודים, או "קשה לי לראות מה יותר דחוף ומה פחות". הם סובלים בדרך כלל מליקוי בזיכרון לטווח קצר ועלולים לשכוח פרטים חשובים שנאמרו בפגישת עבודה, הרצאה או שיחה עם חברים, דבר הגורם להם לאי נעימויות ולתחושה של תלישות. באמצעות שימוש בטכנולוגיות הניידות, ניתן לגשר על מכשולים אלו.

אפליקציות לבעלי הפרעות קשב וריכוז
אפליקציות לבעלי הפרעות קשב וריכוז

טכנולוגיות לניהול זמן און ליין

הבעיה: קביעת סדרי עדיפויות. הפתרון: אפליקציות לתכנון וניהול פרויקטים, אפליקציות לניהול משימות בטאבלט; לוחות המחשב שנכנסו לחיינו לאחרונה כדוגמת האייפד ודומיו, מהווים מחשב לכל דבר. כל מה שהוזכר לעיל יתווסף לאפליקציות שונות לתכנון וניהול פרויקטים, עריכת סדרי עדיפויות וניהול בתוספת של אפליקציות שונות לניהול משימות הניתנות להורדה בכל טאבלט. מנהלי המשימות מסתנכרנות עם מנהל המשימות של גוגל, כך שהם מצויות גם בנייד וגם בכל מחשב.

הבעיה: ארגון סדרי עדיפויות. הפתרון: תוכנת מיפוי חשיבה בטאבלט - מאפשרת לאנשים עם הפרעת קשב לארגן את המחשבות על פי קטגוריות ועל פי סדרי העדיפות שלהם באופן יעיל, צבעוני ומהיר.

הבעיה: קריאת מסמכים ארוכים. הפתרון: אפליקציה של תוכנת הקראה באנגלית - תקריא מסמכים או ספרי קריאה דיגיטליים, שניתנים להורדה בטאבלטים החדשים.

הבעיה: ניהול זמן. הפתרון: יומן אלקטרוני של גוגל (או אחת החברות המתחרות בסינכרון עם הטלפון החכם); היומן שולח תזכורות SMS לנייד או למייל, הוא אינו תלוי מחשב וזמין מכל מקום. יש צורך לסנכרן את היומן עם הטלפון החכם ואז כל תזכורת, פגישה או משימה שמכניסים לטלפון תסתנכרן עם היומן שבמחשב, ולהיפך.

ביומן יש אפשרות לפתוח יומנים שונים על פי נושאים (לימודים/עבודה/חברים וכדומה) ולשתף אותם עם האנשים שברצוננו שידעו על קיומה של פגישה מסוימת. השיתוף יסייע לחברים/עמיתים לעבודה, להזכיר לנו מראש על פגישה חשובה שאמורה להתקיים.

הבעיה: לקות בזיכרון לטווח קצר. הפתרון: הטלפון החכם בטלפון זה ניתן להכניס כל רעיון, מחשבה או משימה ולשלוח אותה לאנשים הצריכים לדעת מכך, או לשלוח לעצמנו הודעת SMS או תזכורת.

הבעיה: התמצאות במרחב. הפתרון: הטלפון הנייד כ-GPS - מערכת הניווט הפכה לעניין שבשגרה, אבל עבור אנשים עם לקויות למידה המתקשים בכיוונים או בהתמצאות במרחב, המערכת הזו "מצילה" חיים. הם לא יפחדו לקבוע פגישות ולהגיע לכל מקום שיתבקשו, דבר שבעבר הגביל את עשייתם.

הכותבת היא אחראית תפקודים ניהוליים ויישומים טכנולוגיים במרכז 'דרך מהות'.

בואו לדבר על זה בפורום הפרעות קשב וריכוז בקרב מבוגרים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום