בת 8 נותחה להסרת גידול בבטן

(0)
לדרג

בבי"ח שניידר בוצע ניתוח להסרת גידול סרטני בחלל הבטן, תוך הזלפת כימותרפיה מחוממת. מדובר בילדה הצעירה ביותר שעברה ניתוח מורכב זה בארץ

מאת: מערכת zap doctors

מטופלת צעירה בבית חולים שניידר, בת 8 בלבד, עברה לאחרונה ניתוח מורכב להסרת גידול נדיר בחלל הבטן, תוך הזלפת כימותרפיה מחוממת. הילדה, הסובלת מגידול רב מוקדי ונדיר בקרומי הבטן, היא הילדה הצעירה ביותר שעברה ניתוח מסוג זה בארץ. עד כה בוצעו בארץ מעט מאד ניתוחים דומים בילדים, אך מעולם לא בילדים מתחת לגיל 10.

הילדה הועברה למרכז שניידר ממרכז רפואי אחר לטיפול הצוות הרב-תחומי שהוקם בבית חולים בילינסון ומתמחה בטיפול בקבוצץ מחלות זו במבוגרים, ולטיפולו של ד"ר רן שטיינברג, מנהל היחידה להשתלות איברים בשניידר, מומחה בניתוחים כירורגיים להסרת גידולים מורכבים ופזורים בילדים. האחרון ביצע את הניתוח יחד עם פרופ' אבירם ניסן, מומחה בכירורגיה אונקולוגית בבילינסון. הניתוח, שארך כ-6 שעות, בוצע לפני כשבועיים ועבר בהצלחה.

גידול רב מוקדי שמקורו בקרומי הבטן הוא גידול נדיר מאוד ובמיוחד בילדים, ובעולם קיימים דיווחים מועטים על מקרים דומים. הטיפול הייחודי המאפשר הבראה מהמחלה הוא ניתוח הכולל כריתת כל מוקדי הגידול הפזורים בקרומי הבטן והאגן ולאחר מכן הזלפת כימותרפיה מחוממת. חימום החומרים הכימותרפיים מגביר את חדירתם והשפעתם על הגידולים או שאריות הגידול שנותרו בחלל הבטן.

ד"ר שטיינברג: "אני גאה להיות חלק מצוות חלוץ שביצע ניתוח מורכב זה בארץ בילדה כה צעירה. אני מקווה שבמהרה הילדה תשוב לבריאות מלאה ולחיים רגילים של ילדה בגילה. אמנם מדובר בגידול נדיר במיוחד בילדים, אך ניתוח זה מהווה עבור ילדים אלה פתרון משמעותי".

בואו לדבר על זה בפורום לוקמיה ואונקולוגיה ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום