ניתוחי כבד ולבלב ע"י רובוט

(0)
לדרג

הניתוח הראשון מסוגו בישראל חסך מצעירה בת 22 ניתוח פתוח הכרוך בהחלמה ממושכת, כאב וחתך של 30 ס"מ בבטנה. צרכנות רפואית

מאת: מערכת docotors

צעירה בת 22 שנזקקה לניתוח דחוף בעקבות הידבקות בטפיל שגרם לנזק בלתי הפיך בדרכי המרה וכתוצאה ממנו לדלקת מסכנת חיים, עברה לאחרונה ניתוח להסרת אונת כבד באמצעות רובוט דה-וינצ'י.

הניתוח, שנחשב לראשון מסוגו בישראל, נערך בבית חולים בילינסון בפתח תקווה. הרופאים מסבירים כי השימוש ברובוט חסך מהצעירה ניתוח פתוח הכרוך בהחלמה ממושכת, כאב וחתך גדול בבטנה (כ-20-30 ס"מ) כמקובל בניתוח כזה. במקום זאת, הניתוח בוצע דרך חמישה חתכים זעירים (10-5 מ"מ), ללא צורך במנות דם ואפשר למטופלת התאוששות קצרה מהרגיל תוך שימוש מועט במשככי כאבים.

ד"ר יבגני סלומונוב, מנהל היחידה לכירורגיה של הכבד ודרכי המרה במחלקת ההשתלות, שביצע את הניתוח יחד עם ד"ר אביתר נשר, מסביר כי מדובר בעידן חדש ברפואה. "מעתה יוכלו המטופלים לעבור ניתוחים זעיר פולשניים באמצעות רובוט גם כאשר יש צורך בביצוע פעולה מורכבת באיברים כגון כבד ולבלב", הוא אומר.

לדבריו, הניתוח משלב את כל היתרונות של ניתוח זעיר פולשני עם יתרונות הניתוח הפתוח המסורתי והמקובל. הניתוח אותו עברה הצעירה לא ניתן לביצוע בלפרוסקופיה רגילה, כיוון שהציוד הרגיל חסר את הגמישות הנדרשת לביצוע פעולות עדינות בכלי הדם הראשיים שנמצאים בכבד. הניתוח באמצעות הרובוט מגביר את בטיחות החולה, מעניק תחושת ביטחון רבה יותר למנתח ומקצר את זמן התאוששות המטופל לאחר הניתוח. "אני צופה כי בעתיד הקרוב יהיה רובוט דה וינצ'י כלי כירורגי עיקרי בעזרתו יבוצעו ניתוחים כירורגיים מורכבים, ואנו בבילינסון גאים להיות חלוצים בתחום כירורגיה רובוטית של כבד ולבלב", הוסיף.

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה של הכבד ודרכי המרה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום