היעד: צמצום פגיעות ילדים

(0)
לדרג

מדי שנה מתים 144 ילדים בגלל תאונות, ומפונים כ-182 אלף לחדרי המיון. הממשלה אישרה את התוכנית לבטיחות, שנועדה להוריד בשליש את הפגיעות

מאת: מערכת zap doctors

ממשלת ישראל אישרה היום (א') פה אחד את התוכנית הרב שנתית לקידום בטיחות ילדים בישראל, שמטרתה להוריד את שיעור תמותת ילדים בישראל מתאונות ב-35% עד 2020.

מדי שנה נהרגים בישראל 144 ילדים, כ-24 אלף ילדים מתאשפזים וכ-182 אלף ילדים מפונים לחדרי מיון בגלל פגיעות שונות. העלויות הכלכליות למערכות הבריאות והרווחה לבדן מסתכמות בכ-1,633,000,000 שקל בשנה. בקרב הילדים הערבים שיעור התאונות גבוה יותר, ויעד נוסף של התוכנית הוא לצמצם את הפער בהשוואה לילדים יהודים ב-25% לפחות.

לצורך התוכנית, יקים מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, צוות רב משרדי שיכלול גם נציגים מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, המשטרה, המוסד לביטוח לאומי ומרכז השלטון המקומי. על פי ההחלטה ייערך מיפוי של מצב בטיחות הילדים בישראל, בהמשך למהלך של האיחוד האירופי וארגון הבריאות העולמי.

ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים ימפה את הפגיעות וייעץ לצוות המקצועי, שיגיש המלצותיו בתוך שנה. לצורך מימוש החלטה זו יעביר משרד האוצר תקציב מיוחד של 1.9 מיליון שקל לשנים 2012-2013 למשרד הבריאות.

"הילדים הם העתיד שלנו, האחריות לבטיחותם ולשלומם חייבת להיות בראש סדר העדיפות הלאומי", אמר סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן. "רוב מקרי הפגיעה בילדים ניתנים למניעה באמצעות ערנות מספקת וזהירות הנדרשת מאיתנו כהורים, כחברה וכמדינה, למניעת סיכון חיי אדם ולהצלת נפשות".

בואו לדבר על זה בפורום "בטרם" - לבטיחות ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום