"הפרטת שירותי האחות - כישלון"

(0)
לדרג

אחיות בתי הספר השתתפו בכנס חירום בכנסת, במחאה על הפרטת השירות והעסקתן כעובדות קבלן. ח"כ דב חנין: "הגיע הזמן להחזיר את האחיות לאחריות המדינה"

מאת: מערכת zap doctors

כמאה אחיות במוסדות הלימוד השתתפו אתמול (ד') בכנס חירום בכנסת במחאה על הפרטת שירותי בריאות התלמיד. הכנס נערך על רקע כוונת המדינה לבחור בספק חיצוני למתן שירותי בריאות התלמיד. זאת לאחר שספקים קודמים כשלו במתן השירות, וגורמים מקצועיים שונים קבעו כי הפרטת שירותי בריאות התלמיד היא כישלון חרוץ.

לטענת מארגני הכנס, הפרטת השירות לא הובילה לחיסכון בעלותו למדינה, אלא גרמה לבזבוז משאבים. חמור מכך, האחיות אינן נמצאות דרך קבע בבתי הספר ולא מסוגלות לתת מענה לצרכיהם של התלמידים, המורים וההורים. התלמידים, שזכאים על פי חוק לשירותי רפואה מונעת, לחיסונים, לבדיקות, למעקב ולשיעורי חינוך לבריאות, נפגעים מההחלטה לספק להם שירותי בריאות באמצעות עובדי קבלן. לאחרונה אף הודיעה הסתדרות האחיות שלא תסכים לעבוד יותר תחת קבלנים, וכי בלית ברירה האחיות לא יתייצבו לעבודה.

ח"כ דב חנין (חד"ש), יו"ר עמית בשדולה להעסקה ישירה בכנסת, שיזם את הכנס: "בכנסת ומחוצה לה מתרחבת ההסכמה, שלפחות את אחיות בתי הספר חייבים להעביר להעסקה ישירה. כל המחקרים מראים שהפיכת האחיות לעובדות קבלן, גררה הפקרה של בריאות התלמידים, פגיעה קשה בזכויות העובדות וכרסום קיצוני במערכת הרפואה המונעת בישראל. הגיע הזמן להחזיר את השירות ואת האחיות לאחריותה הישירה של המדינה. זה נכון ומשתלם הרבה יותר".

בואו לדבר על זה בפורום רפואת ילדים - הלל יפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום