דיאטה: איכלו ארוחת בוקר גדולה

(0)
לדרג

לפי מחקר ישראלי חדש, צריכת פחמימות וחלבונים בכמות גדולה בבוקר תורמת לתחושת שובע לאורך היום, ומסייעת לירידה במשקל ולשמירה עליו

מאת: מערכת zap doctors

לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה? לפי מחקר חדש שנערך לאחרונה בבית חולים וולפסון, זה דווקא אפשרי. לפי המחקר, דיאטה הכוללת ארוחת בוקר עתירת פחמימות וחלבונים מסייעת בירידה במשקל וכן במניעת עלייה חוזרת במשקל. זאת, על ידי הפחתת הרעב והחשק לאכול, הנוצרים כתוצאה מהפחתת ההורמון גרילין, הגורם לרעב.

במחקר, שנערך בשיתוף אוניברסיטת תל אביב, השתתפו 193 נשים וגברים בני 40-50, שאינם בעלי משקל יתר ואינם פעילים גופנית. המשתתפים אכלו בכל יום כמות זהה של קלוריות; הנשים 1,400 ליום, הגברים 1,600 ליום. המשתתפים חולקו באופן אקראי לשתי קבוצות: אחת קיבלה תפריט דל בפחמימות, שכללה ארוחת בוקר בת 300 קלוריות, ואילו הקבוצה השנייה קיבלה תפריט שכלל 600 קלוריות בארוחת הבוקר, שהייתה עשירה בפחמימות ובחלבונים ואף כללה קינוח - שוקולד או גלידה.

הממצאים היו מפתיעים: חברי שתי הקבוצות ירדו באופן משביע רצון במשקלם, באופן דומה, עד השבוע ה-16. ההבדל היחיד שנמצא בשלב זה, היה בכך שחברי הקבוצה הראשונה דיווחו על תחושת רעב לאורך כל התקופה, ואילו המשתתפים בקבוצה השנייה חשו שובע, למרות הדיאטה.

בשבוע ה-16 משתתפי המחקר שוחררו מהמעקב והתבקשו להמשיך להקפיד על הדיאטה לבדם. בשלב זה, הקבוצה שאכלה את ארוחת הבוקר העשירה בפחמימות ובחלבונים המשיכה לרדת במשקל, ואילו הקבוצה שאכלה ארוחת בוקר קטנה החלה לעלות במשקל.

ארוחת הבוקר מסייעת לשמור על המשקל החדש

"רוב האנשים שמצליחים לרדת במשקל לא מצליחים לשמור על הירידה הזאת, ובתוך זמן קצר הם עוברים מעלים במשקלם", אומרת פרופ' דניאלה יעקובוביץ', רופאה בכירה במרפאת הסוכרת במרכז הרפואי וולפסון. לדבריה, "ירידה במשקל גורמת במקביל לעלייה בתחושת הרעב, לתשוקה לפחמימות ולעלייה של ההורמון גרילין, האחראי על תחושת הרעב. כך ארוחת בוקר גדולה מסייעת לאנשים לשמור על משקלם לאורך זמן".

ד"ר חוליו וינשטין, מנהל מרפאת הסוכרת מציין כי "כבר לפני יותר מאלף שנה אמר הרמב"ם כי אדם בריא צריך לאכול ארוחת בוקר גדולה. העבודה שלנו מוכיחה זאת". ד"ר מונה בועז, ראש היחידה לאפידמיולוגיה ומחקר מוסיף כי "'שיטת התגמול' של אכילת מתוקים בבוקר, מורידה את התשוקה לאכול מתוקים לאורך היום, ודבר זה מאפשר לאנשים להתמודד עם הדיאטה לאורך זמן".

בואו לדבר על זה בפורום אימון, כושר גופני ותזונה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום