השפעת קפאין ואלכוהול על הכבד

(1)
לדרג

שתיית קפה לא משפיעה כנראה על נוקשות הכבד, כך לפי מחקר שנערך בחולי צהבת B. עוד נמצא כי מרבית החולים לא צורכים אלכוהול ברמה מופרזת

מאת: מערכת zap doctors

לפי מחקר חדש שנערך בקרב חולי צהבת B, קפאין, בניגוד למה שניתן היה לחשוב, לא משפיע על התקשות הכבד. עוד מתברר כי מרבית החולים הללו אינם נוהגים לשתות אלכוהול בכמות מופרזת.
.
במחקר, שפורסם לאחרונה בכתב העת Liver International, השתתפו כאלף איש, הסובלים מזיהום כרוני בנגיף HBV בכבד. החולים עברו בדיקות בין השנים 2006-2008 והתבקשו לתעד את צריכת הקפאין והאלכוהול שלהם בקפדנות. צריכת אלכוהול מופרזת הוגדרה כ-30 גרם ליום בגברים ו-20 גרם ליום בנשים.

כ-20% מבין המשתתפים שהשלימו את השאלונים באופן מלא אובחנו עם פיברוזיס מתקדם (נוקשות בכבד). 95 משתתפים (19%) ששתו כוס קפה אחת או יותר ביום אובחנו עם פיברוזיס מתקדם, זאת בהשוואה ל-121 (22%) מהמשיבים ששתו פחות מכוס קפה אחת. החוקרים מדווחים על קשר בין כמות צריכת הקפאין לכמות צריכת האלכוהול.

אף ש-231 משתתפים (22%) דיווחו על צריכת אלכוהול, רק 11 (1%) שתו אלכוהול בכמות מופרזת. שכיחות פיברוזיס מתקדם במשתתפים עם צריכת אלכוהול קלה עד מתונה (19%) הייתה דומה לשכיחות בקרב אלה שלא שתו אלכוהול (21%).

החוקרים מסכמים וכותבים כי צריכת קפאין אינה משפיעה על נוקשות הכבד בחולים עם צהבת B. אלה השותים קפאין באופן קבוע, נוהגים לשתות אלכוהול. מרבית החולים עם זיהום כרוני בנגיף HBV אינם צורכים אלכוהול יתר על המידה. שכיחות פיברוזיס מתקדם בקרב מי ששותים אלכוהול בכמות קטנה עד בינונית הייתה נמוכה באוכלוסיה זו.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות כבד - אבחון וטיפול.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום