בשר אדום סיכון לשבץ מוחי

(0)
לדרג

לפי סקירה מקיפה, בעוד שהבשר מעלה סיכון לשבץ מוחי דווקא צריכת עוף מורידה את הסיכון ב-27%. גם אגוזים ודגים המספקים חלבון לגוף בריאים יותר

מאת: מערכת zap doctors

מחקר חדש שפורסם לאחרונה בכתב העת Stroke מוסיף עדויות לכך שבשר אדום בכמות גדולה מלווה בסיכון גבוה לשבץ מוחי. לעומת זאת, אכילת עוף מלווה בסיכון מופחת לשבץ.

הסקירה בחנה שני מחקרים אמריקאיים גדולים, במהלכם מילאו המשתתפים שאלוני תזונה והיו במעקב במשך שנים רבות.

בשני המחקרים שנערכו במשך כעשרים שנה תועדו כ-1,400 מקרי שבץ מוחי בגברים וכ-2,600 מקרי שבץ מוחי בנשים. לאחר תקנון לגורמי סיכון למחלות לב וכלי דם, נמצא קשר בין צריכה רבה של בשר אדום לסיכון מוגבר לשבץ מוחי. נמצא כי כשהמשתתפים הפחיתו את צריכת בשר אדום, הסיכון לשבץ מוחי ירד משמעותית. לדוגמה, בקרב מי שהקטינו את הצריכה היומית של בשר אדום בכ-0.6 מנות ליום, נרשמה ירידה של כ-21% בסיכון לשבץ מוחי.

אף שלא נמצא קשר מובהק בין הגדלת צריכת דגים, מוצרי חלב או דגנים לסיכון לשבץ מוחי, זוהה הקשר כאשר חלק ממקורות אלה לחלבונים תפסו את מקומו של הבשר האדום. עם החלפת מנה אחת של בשר אדום במנת אגוזים או דגים, הסיכון לשבץ מוחי ירד ב-17%, ועם החלפת בשר אדום במוצרי חלב דלי שומן, הסיכון ירד ב-11%. החלפת מנה אחת של בשר אדום במנה של עוף הביאה אף לירידה של 27% בסיכון לשבץ מוחי.

מחקר זה מצטרף למחקרים רבים המתריעים על הקשר בין בשר אדום למחלות שונות, אך טרם ברור מה עומד בבסיס הקשר.

בואו לדבר על זה בפורום נוירולוגיה ושבץ מוחי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום