רשלנות רפואית: פספסו דימום מוחי

(0)
לדרג

אשה שטופלה ב"ביקורופא" והתלוננה על כאבי ראש אובחנה כסובלת מדלקת בקיבה. בהמשך אושפזה עם דימום מוחי והפכה למשותקת. האשה תפוצה ב-1.8 מיליון שקל

מאת: מערכת zap doctors

תביעת רשלנות רפואית שהגישה משפחתה של אשה שלקתה בדימום במוחה, אך אובחנה כסובלת מדלקת בקיבה נחתמה בימים אלה בהסכם פשרה, במסגרתו ישולמו 1.8 מיליון שקל למטופלת ולמשפחתה.

הפרשה החלה כאשר אשה בת 55, מבוטחת של קופת חולים מאוחדת, חשה ברע ופנתה במסגרת ההנחיות הניתנות בקופת החולים לחברת "ביקורופא", ששלחה רופא לביתה. הרופא, לפי התביעה, כשל באבחון מצבה וקבע כי היא סובלת מדלקת בקיבה - בעוד שלמעשה היא סבלה באותם רגעים מדימום עכבישי בראשה.

על פי כתב התביעה, התרופות אותן רשם הרופא לאשה לא הועילו, וכעבור שלושה ימים החלה האשה לסבול מפרכוסים, הובהלה לבית החולים, שם נקבע כי היא סובלת מדימום מוחי חמור אשר גרם לה נזק בלתי הפיך למוח.

חוו"ד רפואית: "הרופא התרשל"

פרופ' אליעזר קיטאי, מומחה מטעם התביעה קבע בחוות דעתו כי האבחון של הרופא מ"ביקורופא" היה ככל הנראה רשלני וכי כשל מלהבחין בסימפטומים רבים ושונים אותם פיתחה החולה. לפי החוו"ד, אי ביצוע בדיקה נוירולוגית לחולה המתלונן על כאבי ראש חריפים אינו סביר.

לפי החוו"ד, כאשר מאובחן כאב ראש פתאומי, המלווה בהקאות ובלחץ דם גבוה אצל בת 55 שלא סבלה מכאבי ראש בעבר, "הדבר אמור להדליק בפני הרופא נורה אדומה". עוד נכתב כי דלקת בקיבה אותה אבחן בטעות הרופא, מתבטאת בדרך כלל בכאבי בטן וכאב ראש אינו תסמין המאפיין דלקת בקיבה. זאת ועוד, בשלב שבו טופלה האשה על ידי "ביקורופא", טרם נגרם כל נזק מוחי לתובעת ותפקודה היה תקין לחלוטין. "טיפול מתאים סביר ביותר שהיה מונע המשך ההידרדרות, ולמעשה אולי היה אף מונע כל נזק לצמיתות".

לדברי עו"ד רביד שרון, המייצג את המשפחה, האשה נותרה משותקת ומוגבלת לאחר האירוע, ותזדקק להשגחה וסיוע לאורך כל שעות היממה.

חברת "ביקורופא", ו"כלל חברה לביטוח", המבטחת את רופאי חברה, חתמו על הסכם פשרה עם התובעים, במסגרתו החברות לא הודו באחריותן למצבה של האישה, אך התחייבו לתשלומי פיצויים. הסכם הפשרה אושר על ידי בית המשפט המחוזי בירושלים וקיבל תוקף של פסק דין.

בואו לדבר על זה בפורום רשלנות רפואית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום