י-ם: תינוק נולד ברחוב ולא נשם

(0)
לדרג

צוות מד"א שהוזעק ליילד תינוק בשכונת רמות מצא אותו יחד עם האם על הספסל והציל את חייו. במד"א מדגישים: פנו למוקד 101 וחכו לאמבולנס. אין לצאת החוצה בקור

מאת: מערכת zap doctors

הדרמה שהתחוללה בערב שבת האחרון בשכונת רמות בירושלים הייתה עלולה להיגמר באסון כבד. במקום להזעיק את כוחות מד"א ישירות, היולדת התמהמה ולבסוף נאלצה ללדת בספסל בקור המקפיא, תוך סיכון חיי התינוק.

תחילה הזעיקה היולדת, כבת 26, שזוהי לידתה השישית, את מתנדבי "איחוד הצלה" על מנת שאלה יעבירו אותה לבית החולים. האשה ובעלה יצאו החוצה בקור העז והמתינו למתנדבים, שהגיעו למקום על אופנועים. המתנדבים השכיבו את האשה על ספסל ברחוב, וביקשו ממוקד מד"א לשלוח אמבולנס למקום, אך לא ידעו לתת את הכתובת המדויקת שבה נמצאת היולדת.

מוקדני מד"א הוציאו ניידת לאזור, תוך שהם מנסים במקביל ליצור קשר עם מי מהנוכחים, מה שהיה קשה כי באותם רגעים הלידה כבר הייתה בעיצומה, כשהיולדת שרועה על ספסל ומכוסה במעילה בלבד.

מספר רגעים לאחר מכן הגיעה למקום ניידת טיפול נמרץ של מד"א. "כשהגעתי לספסל, מצאתי את היולדת מכוסה במעיל שלה כשהתינוק מונח בין רגליה על איזושהי שמיכה ואינו מכוסה. הדלקתי פנס, כי הרחוב היה חשוך לחלוטין, והצבע הכחול של התינוק בלט מיד", מספר הפאראמדיק שלום גליל, שהגיע למקום. "הכנסתי אצבע בין ראשו וכתפיו של התינוק וגיליתי שחבל הטבור כרוך פעמיים סביב צווארו. התינוק לא נשם והייתה סכנה ממשית לחייו. הצלחתי לשחרר את חבל הטבור באמצעות האצבע ובאמצעות מכשיר מיוחד נוסף שהיה בערכת הלידה, וברגע ששחררתי את חבל הטבור - התינוק פרץ בבכי. במהירות רבה הכנסתי אותו ואת היולדת אל הניידת המחוממת, ויצאנו לבית החולים 'שערי צדק'".

במד"א מדגישים כי הדקות שעברו בין הלידה לקבלת הטיפול בשטח על ידי צוות מד"א היו קריטיות והתינוק היה עלול לאבד את חייו. "קיימת חשיבות אדירה להזעקת כוחות מד"א למקום בזמן אמת. אם הצוות היה מקבל את המידע המלא, הוא היה מגיע למקום בזמן קצר הרבה יותר ובמקביל היה ניתן להעניק סיוע טלפוני, כך שהסכנה הייתה פוחתת במידה ניכרת", אומרים במד"א.

בנוסף, מבקשים במד"א להזכיר לציבור שעד להגעת הצוות הרפואי למקום, אין לצאת מהבית לרחוב. כוחות מד"א יגיעו אל הבית ואם יהיה צורך - יילדו את התינוק במקום חמים, נקי ובטוח.

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה - הלל יפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום