שלפוחית השתן סובלת מעישון

(0)
לדרג

במחקר אמריקאי מקיף נמצא כי מעשנים נמצאים בסיכון של כמעט פי 4 לחלות בסרטן שלפוחית השתן. הסיכון בקרב מעשנים לשעבר הוא יותר מכפול

מאת: מערכת zap doctors

אין זה סוד כי העישון גורם לסרטן ופוגע במערכות חשובות בגוף. לממצאים אלה מצטרף לאחרונה מחקר חדש, המצביע על כך שלמעשנים סיכון גבוה כמעט פי 4 לחלות בסרטן שלפוחית השתן.

במאמר שפורסם בכתב העת JAMA בחנו החוקרים נתונים של יותר מ-280,000 גברים ו-185,000 נשים שלקחו חלק במחקר בריאות לאומי בארה"ב. כל המשתתפים השלימו שאלונים להערכת אורח חייהם והיו במעקב בין אוקטובר 1995 לדצמבר 2006.

בסך הכל במהלך שנות המחקר אובחן סרטן השלפוחית לראשונה אצל כ-3,900 גברים ואצל קרוב ל-600 נשים. נמצא כי בקרב מעשנים הסיכון למחלה היה גבוה כמעט פי ארבעה, בהשוואה למי שלא עישנו מעולם. בקרב משתתפים שעישנו בעבר חלה עלייה של פי 2.2 בסיכון לסרטן שלפוחית השתן.

החוקרים כותבים כי הממצאים שונים מנתונים קודמים, לפיהם הסיכון לתחלואה בקרב מעשנים היה גבוה כמעט פי שלושה. המסר העיקרי של המחקר הוא שקיים קשר הדוק בין עישון לסיכון לסרטן שלפוחית השתן. התוצאות מדגישות את חשיבות מניעת התחלת העישון, ואת הצורך בגמילה מסיגריות בקרב מי שכבר מעשנים.

בואו לדבר על זה בפורום אורולוגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום