50 איש בתור להשתלת ריאה

(0)
לדרג

מושתלת הריאות ה-400 בבי"ח בילינסון הצליחה לנשוף ולכבות את נרות יום ההולדת. הרופאים: "מאחורי תרומות האיברים עומדות משפחות אצילות"

מאת: מערכת zap doctors

בבית חולים בילינסון ציינו הבוקר (ה') את השתלת הריאות ה-400 כאשר מושתלת הריאות, רחל אמסלם, כיבתה את 40 הנרות בעוגה שהוכנה לכבוד האירוע. בזכות הריאות החדשות הצליחה אמסלם, 57, לנשוף ולכבות את הנרות על העוגה.

פרופ' מרדכי קרמר, מנהל מערך הריאות בבילינסון ציין בשביעות רצון: "העובדה שהיא הצליחה לנשוף ולכבות את הנרות מעידה כי ריאותיה מתפקדות כהלכה".

אמסלם תושבת דימונה, נשואה, אם לארבעה וסבתא ל-11 נכדים. היא סבלה ממחלת ריאות קשה (סקלרודרמה), עברה השתלת ריאות שנייה בתוך שנתיים, והמתינה להשתלה זו כשנה. "דימונה זו עיר קטנה, כולם התפללו עבורי והחזיקו לי אצבעות", מספרת אמסלם בהתרגשות.

בבי"ח בילינסון, מתבצעות כ-70% מכלל השתלות האיברים בישראל והרוב המכריע של השתלות הריאה. לדברי פרופ' קרמר בשנה האחרונה בוצעו בבית חולים בילינסון 57 השתלות ריאה ולב ריאה, מתוכן 5 בילדים בבית חולים שניידר. "אך עם זאת עדיין ממתינים כ-50 איש בישראל להשתלת ריאה. אנו רואים בשנה האחרונה התעוררות במספר התרומות, אך עדיין לא במידה מספקת".

ד"ר בנימין מדליון, מנהל היחידה להשתלות לב-ריאה במחלקה לניתוחי חזה ולב בבילינסון: "מאחורי המספר הרב של השתלות הריאה בשנים האחרונות עומדות משפחות אצילות שהסכימו לתרום את איברי יקיריהן, וכולנו תקווה כי מגמה זו תימשך. ככל שיגדל מספר תרומות האיברים בישראל, כך נוכל לסייע לחולים רבים יותר לחזור לחיים תקינים".

בואו לדבר על זה בפורום מחלות ריאה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום