סרטן השד: שתי יין אדום

(0)
לדרג

מחקר חדש מצא כי יין אדום לא רק שלא מביא לעלייה בסיכון למחלה, אלא שהוא יכול לתפקד כאחד הטיפולים לוויסות ההורמונים בדם

מאת: ד"ר עמית עקירוב

נושא האלכוהול מככב זה שנים במחקר המדעי, והתוצאות סותרות: חלק מהמחקרים מצאו שצריכה מתונה של אלכוהול יכולה לעזור ללב; אחרים הצביעו על עלייה בסיכון לממאירויות בעקבות צריכת אלכוהול, אפילו בכמויות קטנות מאוד. כעת, נמצא במחקר חדש כי צריכת יין אדום עשויה לספק הגנה מסוימת נגד סרטן השד.

ממצאי המחקר החדש פורסמו לאחרונה בכתב העת Journal of Women's Health, והם עומדים בניגוד למחקרים קודמים לפיהם צריכת אלכוהול עלולה להעלות את הסיכון להתפתחות סרטן שד.

במחקר הנוכחי בחנו החוקרים אם צריכת יין אדום ויין לבן משפיעה על רמות הורמונים בדם, באופן הדומה להשפעת תרופות מקבוצת מעכבי ארומטז. המדגם כלל 36 נשים שחולקו באופן אקראי לקבוצה שצרכה יין אדום (237 מ"ל ביום) ולקבוצה שצרכה יין לבן (237 מ"ל ביום). דגימות הדם נאספו פעמיים במהלך המחזור החודשי להערכת רמות ההורמונים בדם.

החוקרים מדווחים כי בנשים בריאות לפני מנופאוזה, קיים קשר בין צריכת יין אדום לרמות גבוהות יותר משמעותית של טסטוסטרון חופשי ורמות SHBG נמוכות יותר, בהשוואה ליין לבן. בנוסף, רמות ההורמון LH ו-FSH היו גבוהות יותר משמעותית בקרב נשים שצרכו יין אדום, בהשוואה ליין לבן, אך ההבדל לא היה מובהק סטטיסטית.

מתוצאות אלו, בשילוב עם נתונים קודמים, עולה כי יין אדום מתפקד כמעכב ארומטז, עובדה העשויה להסביר מדוע צריכת יין אדום אינה מביאה לעלייה בסיכון לסרטן שד ואף עשויה לצמצם את העלייה בסיכון לסרטן שד הקשורה בצריכת אלכוהול. החוקרים מדגישים כי דרושים מחקרים נוספים ובקנה מידה גדול יותר כדי לקבוע חד משמעית את הבטיחות ואת היעילות של יין אדום נגד סרטן שד.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן השד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום