זהירות, שמן זית ודבש מזויפים

(0)
לדרג

בעקבות סגירת מפעל לייצור מזון בבת ים שפעל ללא רישיונות, מתפרסמת רשימת המוצרים ששווקה. משרד הבריאות: הדבש מזויף, שמן זית הוא סויה

מאת: מערכת zap doctors

על הדבש ועל העוקץ. משרד הבריאות הוציא השבוע צו סגירה מינהלי למפעל "כרמל תעשיות מזון" בבת ים. ביקורת משותפת שנערכה עם נציגי הרשות המקומית העלתה כי המפעל מייצר ללא רישיון משרד הבריאות וללא רישיון עסק, וכי הייצור נעשה בתנאים תברואיים ירודים. על פי החשד, העסק משווק את מוצריו תחת המותג "Carmel, מוצרים טובים מבית טוב" ומותגים אחרים. התיק הועבר לפרקליטות לשם הגשת כתב-אישום.

מבדיקות המעבדה שנערכו למוצרים שונים עולה החשד כי שווקו שמני זית מזויפים, דבש מזויף ומוצרים נוספים שסימונם עלול להטעות את הצרכנים. קיים חשד כי חלק ממוצרים אלה קשור למוצרים שנמצאו לא תקינים לפני מספר חודשים, במבצע הבדיקות הארצי לשמני זית שערך שירות המזון במשרד הבריאות.

להלן מוצרים שבדיקות המעבדה מעידות על כך שאינם תקינים:

1) "טבע, שמן זית טהור, משווק בלעדית על ידי: ברנוביץ ובניו בע"מ, מושב עמיעוז, עדיף להשתמש לפני 12/2012". המעבדה קבעה: "המוצר אינו מתאים לשמן זית, מתאים לשמן סויה".

2) "שמן זית טהור ספרדי, סיביליה, משווק בלעדית על ידי שימורי הדרום, עדיף להשתמש לפני 12/2012". המעבדה קבעה: "המוצר אינו מתאים לשמן זית, מתאים לשמן סויה".

3) "דבש דבורים, Carmel מוצרים טובים מבית טוב, 350 גר', כרמל תעשיות מזון, רח' הבנאי 29 חולון". על פי בדיקת המעבדה והחקירה בעניין, המוצר איננו דבש על פי התקן הישראלי לדבש.

4) "הגליל, שמן זית טהור, משווק בלעדית על ידי: שיווק הדרום, עדיף להשתמש לפני 12/2012"- המעבדה קבעה כי "המוצר אינו מתאים לשמן זית, מתאים לשמן סויה".

5) "טבע, שמן זית טהור, משווק בלעדית על ידי שווק הדרום, עדיף להשתמש לפני 6/2012". המעבדה קבעה: המוצר אינו מתאים לשמן זית, מתאים לשמן סויה.

בנוסף, נמצאו מוצרים נוספים שקיים לגביהם חשד שיוצרו בניגוד לדרישות החוק בישראל.

בואו לדבר על זה בפורום בטיחות, גהות ואיכות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום