כולסטרול: בשר זה לא מפחיד

(0)
לדרג

לא חייבים לאכול רק פירות וירקות. במחקר אמריקאי שהשווה בין מספר דיאטות נמצא כי שילוב של כ-150 גרם בשר רזה בתפריט עשוי להוריד את רמת הכולסטרול

מאת: ד"ר עמית עקירוב

אם אתם בדיאטה להפחתת רמות הכולסטרול בדם, וכבר לא יכולים לראות פירות וירקות, ודאי תשמחו לשמוע שאתם יכולים לכלול בדיאטה גם בשר רזה ועדיין להגיע לתוצאה המבוקשת. כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו לאחרונה בכתב העת American Journal of Clinical Nutrition.

הממצאים עולים בקנה אחד עם מחקרים קודמים, בהם נמצא כי ניתן לצרוך בשר אדום בצורה מתונה. במסגרת המחקר עקבו החוקרים אחר 36 משתתפים עם ערכי כולסטרול גבוהים שניסו ארבעה משטרי דיאטה שונים, כשכל מחזור ארך חמישה שבועות.

כדי להבטיח כי המשתתפים מקפידים על משטר התזונה הנוקשה, הם אכלו ארוחה אחת ביום במרכז המחקר, ויתר הארוחות הוכנו על ידי המרכז ונארזו כדי לא לתת למשתתפים אפשרות לסטות מהמינונים המומלצים.

מבין ארבעת התפריטים, כולם בעלי ערך קלורי זהה, דיאטת "Healthy American Diet" התירה כמות גדולה יותר של שומן רווי, שמן ודגנים וחיטה מנופה, בהשוואה לדיאטת "DASH", המבוססת על פירות וירקות, ושתי דיאטות אחרות, שכל אחת מהן כוללת בשר בקר רזה בכמות של כ-150 גרם ביום.

בתחילת המחקר, ערכי LDL ("כולסטרול רע") של המשתתפים עמדו בממוצע על 139 מ"ג לד"ל וערכי כולסטרול כולל עמדו על 211 מ"ג לד"ל. ערכי HDL עמדו בממוצע על 52 מ"ג לד"ל.

בהשוואה לדיאטת Healthy American Diet, שהביאה לעלייה קלה בערכי כולסטרול, דיאטת DASH ודיאטות נוספות שכללו בשר רזה הביאו לירידה בערכי LDL וכולסטרול כללי, לערכים ממוצעים של 129 מ"ג לד"ל ו-200 מ"ג לד"ל, בהתאמה. הדיאטות גם הביאו לירידה קלה בערכי HDL הממוצעים, ממצא המוסבר על ידי החוקרים בכך שהשומן הרווי מביא לעלייה בערכי HDL.

החוקרים מדגישים כי המשמעות היא לא שמעתה ניתן לצרוך בשר ללא בקרה, אלא שניתן לשלב אותו בתפריט.

לפרטים נוספים על טיפולים חדשניים - מחקרים קליניים סובלים מיתר כולסטרול ושומנים בדם לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום יתר כולסטרול וטריגליצרידים בדם - מניעה וטיפול.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום