קרם שיזוף מפתח מודעות?

(0)
לדרג

לפי מחקר חדש, 40% מהנשים המשתמשות בקרם שיזוף נוטות להימנע מחשיפה לשמש או משימוש במיטות שיזוף. הסיבות לשימוש בקרם בטיחות וחשש מקמטים

מאת: ד"ר עמית עקירוב

נשים הנוהגות להשתמש בקרם שיזוף נוטות לצמצם את זמן החשיפה לשמש או להפחית את השימוש במיטות שיזוף, כך עולה ממחקר חדש שמקורו בגיאורגיה.

לדברי החוקרים, קרוב ל-40% מהנשים צמצמו את זמן החשיפה לשמש בעקבות השימוש בתכשירים לשיזוף עצמי, כלומר, ייתכן שמוצרים אלה עשויים לסייע לשכנע נשים להפחית את שיעור החשיפה לקרינה אולטרה-סגולה.

הממצאים החדשים מבוססים על סקר שכלל 415 נשים בגילאי 18-71 שנים, כשמרביתן מתחת לגיל 26. הנשים דיווחו על תדירות השיזוף בשמש או במיטות שיזוף, ועל שימוש בקרם/ג'ל או תרסיס לשיזוף. כמחצית מהנשאלות השתמשו בתכשירי שיזוף במהלך השנה האחרונה, ולפחות 70% מהן דיווחו על שיזוף באמצעות חשיפה לשמש. רבע מהמשתתפות אמרו כי פנו בזמן האחרון למכון שיזוף.

עם זאת, נמצא כי דווקא לנשים שנהגו להשתמש במוצרי שיזוף הייתה נטייה לבחון גם סוגי שיזוף אחרים. למשתתפות שמרחו קרם שיזוף לפחות חמש פעמים בשנה האחרונה, היה הסיכוי הגבוה ביותר לדווח כי הפחיתו את זמן השיזוף. כשנשאלו מהן הסיבות הנפוצות ביותר לשימוש בקרם שיזוף, ציינו את הבטיחות והרצון להימנע מקמטים.

במאמר שפורסם לאחרונה בכתב העת Archives of Dermatology מסבירים החוקרים, כי בקרב רופאי העור קיימת מחלוקת באשר לשאלה אם עליהם לעודד שימוש במוצרי שיזוף, או אם המסר צריך להיות שעור טבעי הוא העור הבריא והיפה ביותר. בפועל, שנים של אזהרות מפני הסיכון למחלות ממאירות בעקבות שיזוף לא הועילו ונדמה שהמסר לא חודר מספיק לתודעת הצעירים. החוקרים ציינו עוד כי אינם מודעים לבעיות בטיחות חמורות בעקבות השימוש בתכשירי שיזוף.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן העור ונקודות חן (שומות).

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום