"נטלי" תמשיך לטפל בתלמידים

(0)
לדרג

למרות הוראת בג"ץ להוציא מכרז חדש למתן שירותי בריאות התלמיד, טרם נמצא ספק מתאים והחברה תמשיך לפעול בצפון הארץ ובמרכזה. האחיות הכריזו על שביתה

מאת: מערכת zap doctors

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, הודיע היום (ג') על ביטול המכרז למתן שירותי בריאות התלמיד והמשך מתן השירות על ידי חברת נטלי.

לדבריו, עד שיוחלט אם יקיים משרד הבריאות מכרז חדש או שהשירות יוחזר לידי המדינה, יידרש בית המשפט העליון להחליט האם חברת נטלי, הספק הנוכחי של השירות, תמשיך בעבודתה. "בכל מקרה, לא ניתן יהיה להחזיר את הגלגל אחורה בבת אחת", אמר סגן השר בדיון שהתקיים בנושא בוועדת עבודה רווחה ובריאות בכנסת.

כזכור, על פי הוראת בג"ץ, הזכיין הנוכחי של שירותי בריאות התלמיד, חברת נטלי, אמור היה להפסיק עבודתו באחד בינואר 2012. משרד הבריאות ביקש בתחילת החודש מבג"ץ ארכה של שבוע לצורך הכרזה על זוכה חדש במכרז, ובקשה זו אושרה.

היום מודיע משרד הבריאות כי נוכח ההחלטה שהתקבלה הלילה בדבר ביטול המכרז, תמשיך חברת "נטלי" את מתן השירות וכבר היום החלו בקליטת האחיות מחברת "נטלי" לשירות המדינה, כשלצורך כך הוקצו 87 תקנים. רק שירותי בריאות התלמיד במחוזות אשקלון ודרום יועברו לניהול ישיר של משרד הבריאות.

מוריה אשכנזי, יו"ר חטיבת אחיות בריאות הציבור, הכריזה בדיון על שביתה קרובה של אחיות בריאות התלמיד: "אנחנו לא מוכנות להמשיך ולעבוד עוד כעובדות קבלן", אמרה.

אף אחד לא עמד במכרז

משרד הבריאות מסביר כי הסיבה לביטול המכרז היא אי עמידה בתנאי המכרז של שלוש החברות שניגשו אליו.

הצעה אחת נקבעה במחיר נמוך בצורה קיצונית מההערכה התקציבית של מתן השירות. מחשש שלא יעמוד בדרישות השירות ויספק שירות לקוי הוחלט לפסול את ההצעה. אולם המציע קיבל זכות טיעון בכתוב תוך שבעה ימים.

שתי ההצעות האחרות שהוגשו, לטענת משרד הבריאות, חרגו באופן קיצוני בהצעת המחיר מההערכה התקציבית של מתן השירות.

"המדינה תגיש בקשה לבית המשפט העליון בעניין המשך השירות, מכיוון שבית המשפט הגביל את עבודתו של הספק הנוכחי עד שיתבררו תוצאות המכרז החדש", אמר בדיון עו"ד ישי אילן, היועץ המשפטי של משרד הבריאות.

מההסתדרות הרפואית נמסר בתוך כך כי "מדובר בשירות חיוני שבו תלויה בריאותו של דור העתיד. אנו מצפים ממשרד הבריאות שייערך ויתארגן בהתאם כדי להלאים את הפעילות גם בשאר האזורים בארץ, כפי שהומלץ כבר על ידי כל הגורמים המקצועיים".

בואו לדבר על זה בפורום רפואת ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום