בריאות בחו"ל: מבוטחים ונהנים

(0)
לדרג

הטיול לחו"ל עלול להשתבש עקב בעיות בריאות. לכן חשוב לדאוג לביטוח בריאות ההולם את מצבכם הבריאותי ויעד הטיול. רפואת מטיילים: כתבה אחרונה בסדרה

מאת: ליאת עיני, כתבת doctors

"כשנוסעים לטיול בחו"ל מקווים שנחזור בריאים ושלמים, אבל לא תמיד הדברים תלוים בנו", אומר ד"ר אודי פרישמן, מומחה לביטוח בריאות. "מי שאין לו ביטוח ייאלץ להתמודד עם מערכת הבריאות המקומית ללא מימון כספי, ולשאת בהוצאות שעלולות להיות כבדות מאוד. יש מחלקות בבתי חולים מסוימים באירופה ובארה"ב שיום אשפוז בהן עולה יכול להגיע עד כדי 10,000 דולר".

בשוק יש מספר חברות ביטוח וסוגים שונים של ביטוחים לחו"ל, מצב העלול להקשות בבחירת הביטוח הנכון והמתאים לאופי הטיול. ד"ר פרישמן מציין כי "פוליסה טובה צריכה לכלול כיסוי שיש בו כדי לבטח מפני מחלות ותאונות בהיקף רחב, וכן תשלום מלא בעבור ימי אשפוז, ניתוחים, בדיקות, תרופות וכל מה שנלווה לטיפול רפואי בחו"ל".

ביטוח בריאות לחו"ל
ביטוח בריאות לחו"ל

קראו את הפוליסה

ד"ר פרישמן ממליץ לקרוא את פוליסת הביטוח לפרטיה ולהבין את תכולתה. "זה נשמע אולי מייגע אבל אלוהים, כמו שאומרים, נמצא בפרטים הקטנים, באותם בסעיפים העשויים להיות קריטיים ברגע האמת". לדוגמה, אם נוסעים למדינות העולם השלישי, שבחלקן אין שירותי רפואה ראויים, חשוב שהפוליסה תכלול חילוץ באמצעות אמבולנס אווירי למדינה סמוכה, בה קיימים שירותים רפואיים נאותים. כמו-כן, נכון לוודא שהפוליסה מאפשרת להמשיך את הטיפול הרפואי בחו"ל, ואינה מאלצת את המבוטח לחזור לארץ לשם השלמתו, מה שמשבש את רצף הטיפול, וחוסך מחברת הביטוח הוצאה כבדה".

בתחום הביטוח לחו"ל יש קשר בין המחיר להיקף הכיסוי של הפוליסה. למתלבטים מוצע להיוועץ עם סוכן ביטוח או עם מכר בעל ניסיון, או לבדוק ולהשוות מחירים ותכולות ברשת האינטרנט. ראוי להתייחס באופן זהיר במיוחד לביטוח רפואי בחו"ל המוצע על-ידי חברות כרטיסי האשראי למיניהן כחלק מההטבות הגלומות בכרטיס. לפי ד"ר פרישמן, אין ארוחות חינם. חברות הביטוח רוצות להקטין את הוצאותיהן ככל שניתן ולכן ייתכן שה"חינם" עלול לעלות ביוקר ברגע האמת.

מקרים מיוחדים

הפוליסות הרגילות נתפרו למידותיהם של אנשים שבריאותם תקינה, אך כשמדובר בנוסעים הסובלים מבעיה רפואית כלשהי או נשים בהריון, חשוב לוודא שהפוליסה מותאמת למצבם. "צריך שהפוליסה תפרט את מצבו הבריאותי הנוכחי של המבוטח, כולל בעיות רפואיות בהווה ובעבר וכן תרופות שהוא נוטל", מסביר ד"ר פרישמן. "על הפוליסה לכסות מצב שבו מחלתו המוצהרת של המבוטח תחמיר בעת שהותו בחו"ל. לדוגמה, אם המבוטח נוטל תרופות לדילול הדם, הביטוח צריך לכלול כיסוי גם למקרים של שבץ מוחי".

הריון כידוע הוא לא מחלה, ונשים ממשיכות לטוס לחו"ל גם בתקופת הריונן. על אישה בהריון לבדוק שהביטוח מכסה אותה בעת שהותה בחו"ל, ובמיוחד לוודא את תחולת הביטוח. חברות ביטוח מגבילות את תוקף הביטוח עד שבוע מסוים של ההריון, כך שלאחר אותו שבוע ועד הלידה פג תוקף הביטוח. ד"ר פרישמן ממליץ לנשים בהריון לבחור בפוליסה מיוחדת להריון או לדאוג להרחבות בפוליסה הקיימת, אשר תכסה גם טיפולים נדרשים בזמן השהות בחו"ל. לדבריו, "הפוליסות לא מכסות בדיקות הריון שגרתיות כמו סקירות או בדיקת מי-שפיר, אלא רק אם יש סיבוך בהריון המחייב מתן טיפול בהול".

כתבות נוספות בתחום: נסיעה לחו"ל עם ילדים, טיפול בבעיות רפואיות בטיול בחו"ל, מדריך חיסונים למטיילים, מדריך לחופשת סקי, תיק רפואי בנסיעה לחו"ל.

בואו לדבר על זה בפורום זכויות מבוטחים בביטוח בריאות וסיעוד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום