להיפטר מהדליות ללא ניתוח

(0)
לדרג

ורידים ודליות ברגליים הם לא רק בעיה אסתטית, אלא מצב רפואי הדורש טיפול. שיטה חדשנית, שבה מזריקים חומר מיוחד לווריד הפגום ללא הרדמה, מטפלת בבעיה בהצלחה מרשימה. צרכנות רפואית

מאת: ד"ר יאיר גלילי

ורידים בולטים ודליות ברגליים הם תופעה כאובה, מבחינה פיזית ואסתטית, הנוצרת בעקבות ליקוי בתפקוד של השסתומים החד-כיווניים המצויים בוורידים ומכוונים את הדם לנוע לכיוון הלב. כשהשסתומים, המצויים בקטע לא גדול יחסית של ורידי הרגליים נכשלים במשימה, הדם זורם בכיוון ההפוך מהרצוי, כלומר כלפי כפות הרגליים (בהשפעת כוח הכבידה).

כישלון השסתומים מוביל למצב הנקרא אי ספיקת ורידים. הלחץ הגבוה הנוצר בווריד הלא תקין גורם להשפעות לא רצויות על שאר הוורידים ועל הרגל. השסתומים בענפי הוורידים הקרובים לעור נהרסים, ואותם ורידים מתחילים לבלוט ונוצרות דליות ורידיות. בשל דליפת נוזלים מתוך הוורידים הפגומים לכיוון רקמות הרגל, מתחילים לחוש בכבדות, עייפות בעמידה ממושכת, נפיחות או בצקות ברגליים, וכן נגרמים שינויים כרוניים בצבע הרגל ולעתים דימומים מקומיים.

הסרת ורידים ודליות
הסרת ורידים ודליות

כאבים, כיבים וקרישי דם מסוכנים

הדליות פוגעות מאוד במראה הרגל, אך מעבר לכך - מדובר בבעיה רפואית: אם הבעיה אינה מטופלת בזמן היא עלולה להחמיר ולגרום לכאבים, נפיחות, דלקות קשות, ולכיבים שלא מתרפאים בעור. לעתים רחוקות אף נוצרים קרישי דם מסכני חיים.

גורמי הסיכון לאי ספיקת ורידים הם בין היתר, תורשה, משקל עודף, עמידה ממושכת, הריון, נטילת גלולות למניעת הריון המכילות אסטרוגן, פציעה בגפיים התחתונות וסוכרת. עד לאחרונה טופלו הדליות באמצעות ניתוח שבו היו מוציאים מהגוף את הווריד הפגום, אולם טיפול חדשני המוצע כעת מאפשר להיפטר מהדליות ללא ניתוח או הרדמה, ולטפל בשורש הבעיה הרפואית ולא רק בווריד הבולט חיצונית.

הזרקות במקום ניתוח

בשיטה החדשה, במקום להוציא את הווריד הפגום באמצעות ניתוח, גורמים לו להיעלם ולהיספג על ידי הגוף ללא הרדמה. הפעולה מבוססת על הזרקת חומר מוקצף באמצעות מחט עדינה באופן ישיר לתוך כלי הדם, בהנחיית אולטרה-סאונד. כאשר החומר בא במגע עם דפנות כלי הדם נוצרת תגובה מיידית של כיווץ, הגורמת להידבקות דפנות כלי הדם ולספיגתו של החומר על ידי הגוף ולבסוף להיעלמותו. אל דאגה, בגופנו קיימים מטרים רבים של צינורות כלי דם ורידיים הממשיכים לתפקד כרגיל. לאחר הטיפול זרימת הדם מהרגל מתבצעת דרך ורידים עם שסתומים תקינים, וכך יורד הלחץ ברקמות הרגליים.

בדרך כלל דרושים 2-3 מפגשים כדי להשלים את הטיפול, והמטופל יכול לשוב לפעילות מלאה מיד לאחר כל מפגש. הטיפול מתאים לכל מי שסובל מדליות, גם לבעלי מחלות רקע קשות או מבוגרים שלא יכולים לעבור ניתוח, או לאנשים שנותחו בעבר והדליות ברגליים חזרו. הטיפול יעיל מאוד גם במצבים קשים של נפיחות, כיבים ודלקות, והוא בעל שיעורי הצלחה גבוהים. הטיפול מבוצע במכון "מור" על ידי רופאי כלי דם בכירים בעלי ניסיון רב.

ד"ר יאיר גלילי הוא מומחה לכלי דם ומנהל היחידה לטיפולי ורידים במכון "מור".

בואו לדבר על זה בפורום ורידים וכלי דם.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום