"הסרת השתלים לכל מי שרוצה"

(0)
לדרג

פרשת שתלי PIP: משרד הבריאות הורה לבצע ניתוחי החלפת שתלי הסיליקון לכל מטופלת שתחפוץ בכך, במימון ציבורי. ההכרח הרפואי - רק כשקיימת עדות לדליפה מהשתל

מאת: מערכת zap doctors

מינהל הבריאות במשרד הבריאות פרסם אתמול (ב') חוזר המנחה את הרופאים כיצד לנהוג נוכח סערת שתלי הסיליקון של חברת PIP הצרפתית. "בהמשך להחלטות איגוד הפלסטיקאים העולמי וממשלת בריטניה, כל אשה שבגופה הושתלו שתלי PIP, ושחפצה בהסרת השתלים, בלי שהוכחה דליפה, תוכל להסירם גם במערכת הרפואה הציבורית", נכתב.

יש בהנחייה זו משום עליית מדרגה, שכן קודם לכן דובר על הוצאת השתלים רק במקרים של חשד או עדות קלינית לדליפה מהשתל, וכעת כל אשה שעברה הגדלת חזה באמצעות שתלי PIP, תוכל להסירם. עם זאת, ההכרח הרפואי בניתוח והחובה לבצעו הם רק אם אותרה דליפה בשתלי הסיליקון. על הרופאים להמליץ על הניתוח גם במקרה שבו קיים חשד לדליפה.

במשרד הבריאות מבהירים כי בדיקות ההדמיה והניתוח להוצאת השתלים כלולים בסל הבריאות ויוכלו להתבצע בבתי החולים הכללים הציבוריים, הממשלתיים והאחרים. בנוסף, הורה מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' רוני גמזו, כי נשים שיעברו ניתוח להסרת השתלים, יוכלו להחליף באותו ניתוח את השתל בשתל אחר. עלות הניתוח וימי האשפוז תמומן על ידי קופות החולים, אך המטופלת תישא בעלות השתל.

בגופן של כמאה אלף נשים באירופה, לרבות בישראל, הושתלו שתלי סיליקון של חברת PIP. הרשויות בצרפת הורו על הפסקת השימוש בשתלים במרץ 2010 בשל שיעור דליפה וקריעה גבוה בשנה הראשונה (10%), וכן משום שהשתלים הכילו סיליקון ג'ל שאינו עומד בתקן לשימוש רפואי. בנוסף, התגלו 8 מקרי סרטן בקרב נשים אלו. אף שלא הוכח הקשר בין המחלה לשתלים, בצרפת ובמספר מדינות באירופה נאסר השימוש בשתלים והנשים התבקשו להסירם. במדינות רבות באירופה בהן אנגליה, צרפת ודנמרק, הומלץ שלא להוציא את השתלים, אלא רק אם הוכחה דליפה מהשתל.

בישראל הושתלו השתלים בגופן של 870 נשים (שהן כ-5% מכלל הנשים שעברו ניתוח להגדלת שדיים), והניתוחים בוצעו בעיקר במרכזים רפואיים פרטיים שברשימה זו. החל מאפריל 2010, נאסר והופסק ייבוא שתלי PIP לישראל.

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה פלסטית, כוויות, רפואה אסתטית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום