כשהילד חולה, מי יקום בלילה?

(0)
לדרג

סקר ישראלי חדש: מרבית ההורים מאמינים בשיוויון בין המינים בטיפול בילד, אבל בעת מחלה אמהות מדווחות כי הן נשארות יותר בבית והן הראשונות לקום באמצע הלילה

מאת: מערכת zap doctors

למרות השאיפה לחלק את הנטל בטיפול בילד שווה בשווה, נראה שאמהות עדיין מרגישות שהן עושות יותר; מסקר ישראלי חדש עולה כי בעוד ש-52.6% מהנשים סבורות כי הן הנשארות בבית עם ילד חולה, 58.2% מהגברים טוענים כי התפקיד מתחלק באופן שווה בין ההורים. בנוסף, מדווחות 57% מהנשים כי הן שקמות בלילה לילד, לעומת 54.2% מהגברים הסבורים כי הנטל מתחלק בין אמא לאבא.

הסקר, שנערך באמצעות מכון ברנדמן עבור המותג "אדויל ילדים", בדק את תפיסת ההורים לגבי חלוקת הטיפול בילדים חולים בקרב 324 הורים לילדים עד גיל 12. מהסקר עולה עוד, כי כשליש מההורים ישאירו את הילד בבית על סמך כך שהוא נראה חלש ועייף, שליש ישאירו את הילד בבית לאחר שהמדחום מצביע על חום של 37.5 מעלות, וכשליש יעשו זאת רק שהמדחום כבר הגיע ל-38.5 מעלות.

גם הסבים בתמונה

מהרגע שהוחלט שהילד יישאר בבית, הדעות לגבי מי שיישאר איתו חלוקות. 28% מהאבות סבורים כי האם נשארת בבית בעת מחלה, 8.5% מהם חושבים שזה תפקיד האב, 5.2% מזעיקים את הסבא או הסבתא על מנת שישמרו על הילד. כאמור, 58.2% הנותרים מאמינים בכך ששני ההורים מתחלקים במטלה באופן שווה.

בעיני הנשים המציאות מעט שונה: רק 2.3% מדווחות כי האב הוא זה שנשאר עם הילד, 13.5% מספרות כי הן נעזרות בסבים ובסבתות, 28.7% מדווחות על חלוקה שווה בין ההורים, ורוב האמהות (52.6%) אומרות כי הן אלה שנשארות בבית עם ילד חולה.

כשהתינוק מתעורר, מי ייגש אליו קודם?

תפקיד ההורה כידוע לא מסתיים בשעות היום. 57.3% מהאמהות מדווחות כי הן שניגשות לילד המתעורר באמצע הלילה, 42.1% מאמינות כי ההורים מתחלקים שווה בשווה בנטל, ורק 0.6% סבורות כי זו מטלה של האב בעיקר.

ומה באשר לאבות? 10.5% טוענים כי האב הוא זה שקם לילד בשעות הלילה, 34.6% אומרים כי זה בעיקר תפקיד האם ו-0.7% מתקשרים לסבא וסבתא. עם זאת, מרבית הגברים (54.2%) מאמינים כי ישנה חלוקה שווה של הנטל.

בואו לדבר על זה בפורום חום אצל תינוקות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום