כושר: הליכה לא בונה מסת שריר

(0)
לדרג

במחקר בנשים אחרי מנופאוזה נמצא כי צעידה של 10,000 צעדים ביום לא הובילה לעלייה במסת שריר. עם זאת, להליכה יומיומית יתרון בשיפור מדדי שומן, משקל וסיבולת

מאת: ד"ר עמית עקירוב

ההליכה לא מובילה רחוק כמו שחשבנו. אמנם מדובר בפעילות גופנית נגישה ופופולרית, שיכולה לסייע בירידה במשקל, אבל אין סיבה לצפות כנראה לעלייה במסת השריר. כך עולה ממאמר חדש שפורסם לאחרונה בכתב העת Menopause.

במחקר השתתפו 57 נשים אחרי מנופאוזה, בגילאי 50-70. אלה צעדו מדי יום במשך שבוע ומדדו את קצב הפעילות שלהן באמצעות מד צעדים. לטובת המחקר, הוגדרו שלוש קבוצות של פעילות: פעילות נמוכה (פחות מ-7,500 צעדים ביום), פעילות בינונית (7,500-10,000 צעדים ביום) ופעילות מאומצת (יותר מ-10,000 צעדים ביום).

לדברי החוקרים, לנשים שצעדו לפחות 10,000 צעדים ביום, כוח השריר לא היה גדול יותר והן לא תפקדו טוב יותר בבדיקות להערכת יציבות ושיווי משקל, בהשוואה לנשים שצעדו פחות מ-7,500 צעדים. כוח השרירים ושיעור מסת השריר בגוף היו דומים בשלוש הקבוצות.

עם זאת, בקבוצת הפעילות הגופנית המאומצת, מדד מסת הגוף (BMI) עמד על 25, זאת בהשוואה לערכי BMI בטווח של עודף משקל בשתי הקבוצות המקבילות. מממצאים אלה עולה קשר בין מספר הצעדים היומי לשיפור במדדי שומן, משקל וסיבולת.

החוקרים ציפו לגלות תוצאות טובות יותר בנשים שצעדו יותר, מאחר שידוע כי חוסר פעילות גופנית מוביל לחולשת שרירים. הם מעלים אפשרות כי ייתכן שהליכה אינטנסיבית יותר הייתה משפיעה באופן בולט יותר על הכוח והיכולות של הנשים.

בעקבות ממצאי המחקר, מומחים בתחום ממליצים לשקול לעדכן את ההמלצה לצעוד כ-10,000 צעדים ביום במטרה לשמור על הכושר הגופני. ככל הנראה, צריך לצעוד עוד יותר.

בואו לדבר על זה בפורום בריאות וכושר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום