הדסה: שבו לבצע ברונכוסקופיה

(0)
לדרג

מכון הריאות שב לפעילות מלאה לאחר שלא נמצא גורם למותן של שתי חולות שעברו את הבדיקה בחודש שעבר. עוד נמסר כי לא נמצא קשר בין המקרים

מאת: מערכת zap doctors

בבית חולים הדסה עין כרם בירושלים שבו בסוף השבוע לביצוע בדיקות ברונכסקופיה באופן מלא במכון הריאות. זאת לאחר שהבדיקות הופסקו זמנית, בעקבות מותן של שתי נשים מבוגרות שעברו את הבדיקה.

מבית החולים נמסר כי בכל הבדיקות שנעשו בעצה אחת עם מומחים מטעם משרד הבריאות לא נמצא הגורם לשני המקרים ולא נמצא קשר ביניהם. הבדיקות כללו את בדיקת המכשירים המשמשים לבדיקות ברונכוסקופיה, בחינת תהליכי העבודה ובדיקות מעבדה של הנוזלים והתמיסות. לאור זאת, בתיאום עם משרד הבריאות, הוחלט לשוב לפעילות מלאה.

לעתים, הדרך היחידה לאבחן בצורה מדויקת מחלת ריאות היא באמצעות בדיקה מיקרוסקופית של תאים הנמצאים בריאות או של רקמה שנלקחת מדפנות דרכי האוויר או נאדיות הריאה. ברונכוסקופיה היא פעולה שבה מחדירים דרך הפה או האף צינור אופטי ארוך דק וגמיש לנתיבי האוויר. על-ידי פעולה זו ניתן לצפות ישירות במבנה הפנימי של דרכי האוויר, ליטול דגימת תאים או חיידקים, ואף ליטול לבדיקה (ביופסיה) דגימה קטנה של רקמה מדפנות דרכי האוויר או הריאות.

בואו לדבר על זה בפורום אף אוזן גרון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום