"תעריף האשפוז הסיעודי מביש"

(0)
לדרג

בדיון בוועדת הכספים טענו חה"כ כי בתי אבות סיעודיים אינם מקבלים דיירים חדשים. מסיבה זו קשישים מציפים את בתי החולים, דבר המגדיל את הוצאות המדינה

מאת: מערכת zap doctors

"תעריף האשפוז הסיעודי הקיים מבייש את מדינת ישראל", אמר אתמול (ב') יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) בדיון בכנסת. לדבריו, האוצר נמנע מלהעביר לוועדה נתונים אודות התעריף החדש שעומד להיקבע במכרז, הצפוי בחודש הבא.

לפי הודעת ועדת הכספים, זה זמן רב שהוועדה עוסקת בנושא תעריפי האשפוז ופועלת על מנת לשנות את התעריף הקיים. זאת בהמשך להחלטת בית משפט המחוזי, לפיה תעריף זה אינו מאפשר קיום בכבוד לקשישים סיעודיים. האוצר, כך נראה, לא שש לשתף פעולה ולפרסם תעריפים חדשים, והחליט לערער על החלטת בית המשפט בלי ליידע את ועדת הכספים.

ח"כ גפני תהה בדיון "אם ועדת הכספים והאוצר בדרך למשבר אמון", ואף רמז כי התנהלות האוצר תוביל לנתק עם הוועדה. "נראה שבמשרד הבריאות חוששים מהאוצר בגלל הרצון לחסוך, אלא שזה בא על חשבון הקשישים", אמר. "האם אף אחד מכם לא חושב שכולנו נגיע בסופו של דבר לגיל מבוגר?", תהה, "בעקבות הדיון הקודם מלפני כחצי שנה, היה על האוצר לפחות לעדכן את הוועדה בעניין".

ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו), שיזמה את הדיון, אמרה כי "התעריף הנמוך שנקבע לאשפוז הסיעודי, נובע כפי הנראה, מכך שהמדינה החליטה להזניח את הטיפול בזקניה. אשפוז בבית חולים גריאטרי עולה 1,600 שקל ליום, אז איך אפשר לתקצב את הטיפול בבתי אבות ב-318 שקל?". לדבריה, קביעת התעריף הנמוך "הובילה את בתי האבות להימנע מקבלת דיירים חדשים, מה שמפנה קשישים סיעודיים רבים לאשפוז בבתי החולים ובסופו של דבר מגדיל את הוצאות המדינה בשל העלות הגבוהה של יום אשפוז". בהמשך דרשה קירשנבאום מנציגי משרדי האוצר והבריאות להודיע לוועדה מתי בכוונתם לפרסם תעריף חדש והאם הוא ישקף את העלויות הריאליות של האשפוז.

סמנכ"ל משרד הבריאות, אילן סופר, השיב כי "לאחר בחינת התעריפים עומד לחול שינוי", אך סירב לפרט איזה שינוי, אם ובכמה יגדל התעריף שייקבע. לדבריו, "התעריף הקיים נמוך בדברים מסוימים מהעלויות הריאליות של אשפוז סיעודי וגבוה בסעיפים אחרים הכרוכים בו". נציג משרד הבריאות ציין כי "המכרז הבא יהיה לטווח ארוך והתעריף הנוכחי יעודכן".

בתגובה לדברים איים חבר הנהלת איגוד בתי האבות, דוד ברימר: "בעוד חודש נשבית את בתי האבות הסיעודיים. אנחנו מתמודדים עם שחיקה ממוצעת של בין 6% ל-9% בתעריף הנוכחי, כך שעל מנת שהתעריף החדש יענה על העלויות הריאליות יהיה עליו להיות גבוה בלפחות 20% מהנוכחי".

בסוף הדיון דרש ח"כ גפני שינוי מיידי בתעריף בצו מיוחד, על מנת לאפשר לבתי האבות להתמודד עם הצרכים המיידיים של הקשישים.

בואו לדבר על זה בפורום גריאטריה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום