גירעון הקופות יגיע למיליארד שקל

(0)
לדרג

כך עולה מנתונים שהוצגו היום בכנסת. נציגי משרד הבריאות והאוצר מבטיחים לאזן אותם. ח"כ אדטו: הקופות מקבלות תקציב על מחצית מהצמיחה הדמוגרפית

מאת: מערכת zap doctors

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת קיימה היום (ב') דיון דחוף במצבן הכלכלי העגום של קופות החולים בישראל. זאת בהמשך לדו"ח השנתי של משרד הבריאות, לפיו קופות החולים סיימו את שנת 2010 בגירעון, והצפי הוא שבסיום שנת 2011 הגירעון יגדל ויעמוד על סך של מיליארד שקל.

במהלך הדיון הצביעו בכירי קופות החולים על הסיבות אשר גורמות לטענתם להרחבת הגירעונות: רן סער, מנכ"ל מכבי אמר כי "משנת 1995 חלה שחיקה של 15% בסבסוד המדינה פר ראש ונגרעו 5 מיליארד שקל מתקציב זה. בנוסף, מחיר יום האשפוז עלה מספר פעמים השנה. קופות החולים הן אלה שמממנות בפועל את הסכמי השכר עם הרופאים".

אלי כהן, סמנכ"ל כספים בשירותי בריאות כללית הוסיף: "מדד יוקר הבריאות עלה ב-4% ומחיר יום אשפוז התייקר ב-5.87% בשנה האחרונה. הוצאות האשפוז מהוות 40% מההוצאות שלנו".

ליצמן: לא נשאיר קופות חשופות בצריח

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הבטיח כי בחודשיים הקרובים ייחתם הסכם ייצוב לשלוש השנים הבאות עם קופות החולים, אשר ישפר את מצבן הפיננסי. "הגירעונות שהוצגו כאן הם לפני קבלת עזרה מהממשלה. אנחנו לא משאירים את הקופות חשופות בצריח. אנחנו יודעים לטפל בזה, המצב אינו כצעקתה".

משה בר סימן-טוב, סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר: "אנחנו לא מזהים בעיה פונדמנטלית, הגירעון ישתפר. זיהינו בעיות נקודתיות בלבד בכל קופה בנפרד ונדרוש התייעלויות נקודתיות".

יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ (ליכוד) אמר בהקשר זה כי "כשפקידי האוצר דורשים רפורמות, עליהם לבדוק לעומק מהן העלויות, מהיכן יוקצה הכסף ומה שיעור השתתפותה של המדינה. אחרת נוצרים גירעונות דרמטיים כפי שאנחנו רואים כאן. אתם גורמים נזק ואנשים ישלמו עליו בחייהם. אם הייתם עסק פרטי, הייתם פושטים רגל. אין שום סיבה שיהיו גירעונות בקופות החולים".

ח"כ רחל אדטו (קדימה) הזהירה בדיון שהבריאות של כלל תושבי ישראל עלולה להיפגע. "הצמיחה הדמוגרפית עומדת על 1.8% בשנה, אך הקופות מקבלות מהמדינה 0.9%. נשלחים חוזרי מנכ"ל ותקנות מחייבות ואין תקציב מאחורי זה".

ח"כ כבל (העבודה) חיזק את דבריה: "נדלקת כאן נורה אדומה. אנחנו לא נערכים בצורה מספקת להארכת תוחלת החיים. מערכת הבריאות אינה גוף למטרות רווח, אלא עליה לשרת את הציבור".

בסיכום הוועדה נקבע דיון מעקב בנושא בתחילת מרץ.

בואו לדבר על זה בפורום זכויות מבוטחים בביטוח בריאות וסיעוד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום