"להלאים שירות הבריאות לתלמיד"

(0)
לדרג

למרות הודעת האחיות כי לא יעבדו תחת קבלן, היום ייבחר קבלן חדש במכרז שירותי הבריאות לתלמיד. הכנסת תדון בהצעת חוק, הקוראת להחזיר השירות לידי המדינה

מאת: מערכת zap doctors

היום (א') צפוי משרד הבריאות לבחור את הזוכה במכרז למתן שירותי בריאות התלמיד. על רקע זה תדון ועדת השרים לענייני חקיקה בהצעת חוק הקוראת להלאים את השירות ולהחזירו לידי המדינה.

לפי הסתדרות האחיות והצעת החוק, השירות כשל לאחר הפרטתו, עד שעשרות אחוזים מקרב התלמידים לא חוסנו, לא עברו בדיקות סינון חיוניות, ולא קיבלו הדרכה ושיעורי חינוך לבריאות, המגיעים להם על פי חוק. לפי הסתדרות האחיות, משרד הבריאות מקדם את המכרז החדש למרות הודעת האחיות, לפיה לא יעבדו תחת קבלן חדש, שנידון לדבריהן לכישלון כקודמיו, על חשבון בריאות התלמידים.

לפי הצעת החוק, של חברי הכנסת אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו) וחיים כץ (הליכוד), המדינה, באמצעות משרד הבריאות, תהיה הגוף המעניק בפועל את שירותי הבריאות. זאת על מנת לשמור על מחויבות המדינה לתושביה מחד, ועל היענות לצורכי התלמידים מנגד. לדעת המציעים, הדבר יביא לשיפור בשירותי הרפואה המונעת הניתנים לתלמידים בבתי ספר ולבריאות האוכלוסייה בטווח המיידי והרחוק.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום