מגה גלופלקס: אושרה תביעה ייצוגית

(0)
לדרג

ביהמ"ש העליון אישר תביעה בסך מיליארד שקל נגד טעם טבע-אלטמן, משווקת התוסף, משום שייחסה לו סגולות ריפוי לסחוסים. "הוכחה לכאורה קיומה של הטעייה"

מאת: מערכת zap doctors

מגה גלופלקס, מגה תביעה. בית המשפט העליון נתן אתמול (ד') אור ירוק לתביעה ייצוגית בסך של מיליארד שקל נגד חברת טעם טבע אלטמן בריאות מהטבע, יצרנית ומשווקת תוסף המזון.

החברה פנתה לבית המשפט העליון בבקשה לערער על פסק דין של בית המשפט המחוזי בתל אביב, שם טענו התובעים כי למגה גלופלקס יוחסו סגולות ריפוי ושיקום של הסחוס ומדובר בפרסום מטעה.

הרכב השופטים שדן בבקשת ערעור של החברה בעליון החליט כי למרות סכום התביעה הגבוה, הסוגיה תתברר כתביעה ייצוגית. זאת בהסתמך על חוות דעת מומחה, לפיה "חלק מהפרסומים לא שיקפו באופן מדויק מחקרים שבוצעו בנושא וכן כי המחקרים אינם כוללים ממצאים בדבר בנייה מחדש של הסחוס".

לפיכך קבעו השופטים כי "יש בכך כדי להצדיק את קביעת בית המשפט המחוזי לעניין קיומה לכאורה של הטעייה". בקשת הערעור נדחתה ונקבע כי טעם טבע אלטמן בריאות מהטבע תישא בהוצאות משפט בסך 10,000 שקל. אם תפסיד בתביעה הייצוגית, יפוצו כל רוכשי התוסף בשבע השנים הקודמות לאישור בית המשפט המחוזי, בספטמבר 2010.

החברה: "כל הפרסומים אמת"

מחברת טעם טבע נמסר בתגובה כי ?בית המשפט העליון החליט שלא להתערב כרגע בהליך העיקרי. בית המשפט המחוזי קבע שתוסף התזונה מגה גלופלקס יעיל כנגד כאבי פרקים ומסייע להגדלת טווח התנועה של הסובלים מכאבים בפרקים. הדיון עוסק בפרשנות שניתנה לנוסח של פרסומות ישנות למגה גלופלקס ואנו חוזרים על עמדתנו, לפיה כל הפרסומים בעבר ובהווה היו והינם אמת".

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום ראומטולוגיה
פורום תוספי תזונה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום