חרדה ודיכאון: צ'ט עם הפסיכולוגים

(0)
לדרג

טיפול קוגניטיבי-התנהגותי באמצעות האינטרנט, בהשגחת רופא, עשוי להביא להקלה על הפרעה טורדנית-כפייתית (OCD) ועל דיכאון ולגרום לשיפור בהרגשה הכללית

מאת: ד"ר עמית עקירוב

"בטיפול" עכשיו גם ברשת. כבר לא צריך לקבוע עם הפסיכולוג, מתברר שטיפול קוגניטיבי-התנהגותי בעזרת האינטרנט עשוי לטפל בשורה של הפרעות נפשיות בהצלחה רבה, ממש כאילו חזרתם מפגישה.

לפי מאמר שפורסם לאחרונה בכתב העת BMC Psychiatry, טיפול קוגנטיבי התנהגותי מקוון עשוי להקל על תסמיני OCD (טורדנות כפייתית) ודיכאון, וכן להביא לשיפור בתפקוד הכללי. שיעור הצלחת הטיפול גבוה מאוד, 40% מבעלי הפרעה כפייתית טורדנית שטופלו הצליחו להיפטר מהתסמינים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הטיפול קוגניטיבי-התנהגותי יעיל למדי לשורה של הפרעות, אך זמינות המטפלים מוגבלת למדי. טיפול קוגניטיבי התנהגותי מבוסס אינטרנט (Internet CBT) עם תמיכת מטפלים שוטפת, יכולה להיות דרך להגדיל את הזמינות לטיפול, אך הדבר טרם פותח או נבחן בחולים עם OCD.

המחקר הנוכחי כלל 23 חולים, שקיבלו 15 שבועות טיפולים באמצעות האינטרנט, עם תמיכה של רופא. הטיפול כלל פסיכו-הדרכה, ארגון מחדש של המערך הקוגניטיבי וחשיפה עם מניעת תגובה. התוצאה העיקרית היה מדד Y-BOCS להערכת תסמיני ההפרעה, שנבחן על ידי פסיכיאטר לפני הטיפול ומיד לאחריו. כמו כן התבקשו הנבדקים לענות על שאלות במדד תסמיני OCD, תסמיני דיכאון, תפקוד כללי, חרדה ואיכות חיים.

החוקרים מדווחים על ירידה בתסמיני OCD, כאשר לאחר הטיפול, נרשם ב-60% מהמשתתפים שיפור קליני משמעותי ויותר מ-40% לא ענו על ההגדרות לאבחון הפרעה כפייתית-טורדנית כלל. בנוסף, הביא הטיפול לשיפור מובהק בהערכה הסובייקטיבית של תסמיני OCD, בתפקוד הכללי ובדיכאון.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום פסיכולוגיה קלינית
פורום הפרעות דיכאון וחרדה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום