הרופאים נגד הצעת חוק ההנקה

(0)
לדרג

בהסתדרות הרפואית מציעים לעודד הנקה בדרך אחרת, למשל שחברות למזון תינוקות יממנו תקני יועצות הנקה. "אל לה למדינה להיכנס בחוק בין שד האם לפי התינוק"

מאת: מערכת zap doctors

ההסתדרות הרפואית (הר"י) קוראת בימים אלה לתיקון הצעת החוק לעידוד ההנקה. לפי הנוסח הקיים, אותו מבקשים הרופאים לשנות, תינוקות יוכלו לקבל תחליף חלב בבית היולדות רק באישור האם בכתב. כמו כן ייאסר פרסום תחליפי חלב בבית היולדות.

הצעת החוק של ח"כ דני דנון (הליכוד) אושרה ביולי בוועדת השרים לענייני חקיקה, וצפויה לעלות מחר (ד') לדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת. בהסתדרות הרפואית אומרים כי החוק במתכונתו הנוכחית לא יקדם הנקה ועלול אף להחמיר את המצב הקיים.

האם מחליטה אם להניק או לא כבר במהלך ההיריון, מסבירים הרופאים, ולכן יש לכוון את מאמץ ההסברה לנשים שטרם הגיעו לחדר הלידה. לדבריהם, קשיים בהנקה ביומיים הראשונים לאחר הלידה הם הסיבה המשמעותית ביותר הגורמת לנשים לוותר על ההנקה, ולא החוק יפתור את הקושי, אלא תוספת יועצות הנקה בבתי החולים.

פרופ' אבינעם רכס, יו"ר הלשכה לאתיקה בהסתדרות הרפואית אמר לקראת הדיון כי "שינוי ההתנהגות צריך להיעשות בהסברה ולא בחקיקה. אל לה למדינה להיכנס באמצעות חוק במרווח הצר שבין שדה של האם המניקה לפיו של תינוק שרק נולד. הגדרת הפעולה הפשוטה של האכלת יילוד בתחליף מזון כפעולה המחייבת הסכמה חתומה מראש אינה מידתית, תכביד על המערכת בעומס מינהלי מיותר ותרבה בלבול בקרב היולדות".

בהר"י מנסים בתוך כך לקדם שורה של תיקונים לחוק, בין היתר לחייב את החברות המייצרות תמ"ל (תחליפי מזון לתינוקות) לייעד שיעור מסוים מהכנסותיהן למימון תקנים של יועצות הנקה. עוד מוצע כי כל בית חולים יספק לפחות שני סוגים שונים של תמ"ל ואחת לשלוש שנים יחליפו בתי החולים את ספקי המזון.
.
בואו לדבר על זה בפורום הנקה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום