סרטן שד: תועלת נמוכה ל-MRI?

(0)
לדרג

מחקר: אין עדויות רבות לכך שבדיקות אלה לפני ניתוח משמר מועילות להליך הרפואי או מפחיתות הסיכון לחזרת הגידול. עם זאת, הבדיקה מועילה לנשים בסיכון גבוה

מאת: ד"ר עמית עקירוב

בדיקת הדמיה בתהודה מגנטית (MRI) לא בהכרח מביאה לשיפור בתוצאות לרוב החולות בסרטן שד. כך עולה ממאמר שפורסם לאחרונה בכתב העת Lancet.

לדברי החוקרים, השימוש בבדיקות MRI הפך לנפוץ מאוד בארה"ב, אך אין עדויות רבות לתועלת בדיקות אלו; אין ממצאים רבים התומכים בכך שבדיקות MRI לפני ניתוח משמר שד מסייעות בבחירת החולות, מפחיתות את מספר הפרוצדורות בניתוח או את הסיכון להישנות מקומית של הגידול בטווח הקצר או הארוך.

עם זאת, נמצא, כי ישנה תועלת לבדיקות MRI בנשים בסיכון גנטי גבוה - נשים עם מוטציית BRCA ונשים עם היסטוריה משפחתית של סרטן שד. אלא שלדברי החוקרים, מדובר בקבוצה קטנה יחסית של נשים. בנוסף, הם מסבירים, מדובר בבדיקה טובה מאחרות להערכת התגובה לטיפול כימותרפי לאחר ניתוח ולזיהוי גידולים ראשוניים בנשים המופיעות עם הגדלת קשרי לימפה בבית השחי.

לבדיקת MRI רגישות טובה יותר מאשר לממוגרפיה לזיהוי סרטן שד פולשני, והבדיקה מסייעת בזיהוי גידולים קטנים יותר ושיעור קטן של גידולים המתפתחים במרווח הזמן בין הבדיקות.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן השד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום