אוטיזם: החזר על טיפול פרא רפואי

(0)
לדרג

הוועדה לזכויות הילד דורשת להאריך את הסדר ההחזרים על טיפולים לילדים אוטיסטים, שיינתנו מתחילת השנה בקופ"ח. הקופות לא ערוכות ואין מספיק מטפלים, נטען

מאת: מערכת zap doctors

השנה עוד מעט נגמרת אבל טרם נמצא פתרון לילדים האוטיסטים. החל מאחד בינואר לא יינתנו החזרים על טיפולים פרא רפואיים לילדים אוטיסטים, כפי שהיה נהוג עד כה. עם זאת קופות החולים לא נערכו לקליטת הילדים ולא ברור מה יעלה בגורלם. כך לפי טענות שהועלו אתמול (ג') בדיון בוועדה לזכויות הילד בכנסת, ממנה יוצאת הקריאה להארכת ההסדר הקיים.

"מצוקת כוח אדם במקצועות הפרא רפואיים מונעת מילדים אוטיסטים רבים טיפול ראוי", אמרה מנכ"ל האגודה הלאומית לילדים אוטיסטים (אלו"ט), ענת קסוטו. "קופות החולים קיבלו לשם כך תקציבים גדולים שלא נוצלו. הצרכים גדולים, אבל כמעט שאין מטפלים", הוסיפה.

ח"כ אורי אורבך (הבית היהודי) תהה "מדוע שמטפל פרטי הגובה בין 200 ל-400 שקל לטיפול, יסכים לעבוד בקופת חולים תמורת 117 שקל? ברור שזה משאיר את מעוטי היכולת מחוץ לתמונה. כדאי שהכסף שנותר ולא נוצל יועבר לאנשים, על מנת שישלמו באמצעותו למטפלים פרטיים". ח"כ ד"ר רחל אדטו (קדימה) הוסיפה: "קופות החולים קיבלו תקצוב ואינן מממשות אותו. הבעיה היא שטופס 17 נותן שליש מחיר ממחיר השוק. ועדת המחירים של קופות החולים לא מעוניינת לפתור את הבעיה. עד שלא ישונה התעריף, אין דרך לעודד מטפלים להתקשר עם קופות החולים".

בלה בן גרשון, אחראית ילדים אוטיסטים במשרד הבריאות אמרה בדיון: "נוצלו כשני שליש מהתקציב. העברנו 31 מיליון לקופות החולים, ומשלא ניצלו את התקציב, עצרנו את הפעימה השנייה, בסך 14 מיליון נוספים".

ד"ר זאב צוקרמן משירותי בריאות כללית הגיב לטענות ואמר כי: "הקופה הגיעה להסדר עם משרד הבריאות לפיו במקומות שבהם אין מטפלים זמינים, כמו בפריפריה, נקבל אישור להמשיך לתת החזרים עבור טיפול פרטי על פי תעריף משרד הבריאות. גם במקרים שבהם מדובר בהמשך טיפול עם אותו מטפל, ההורים יקבלו החזר על פי תעריף משרד הבריאות. לגבי מטופלים חדשים אנו מוכנים להמשיך את המצב הקיים, אם נקבל גושפנקא חוקית".

יו"ר הוועדה זבולון אורלב סיכם: "הוועדה דורשת ממשרד הבריאות להסדיר חוקית את המשך ההסדר. לקופות ניתנו שלוש שנים לביצוע התיקון בחוק, אך הן לא נערכו לתת מענה לילדים ולא יהיו מסוגלות להעניק להם טיפול".

בואו לדבר על זה בפורום אוטיזם - תמיכה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום