המתמחים והאוצר: קץ הסכסוך?

(0)
לדרג

היום יצביעו הרופאים המתמחים על מסמך העקרונות שהושג עם האוצר. ההישגים: 50 אלף שקל למתמחה בתום ההתמחות ובחינת ההסכם שנית ב-2015

מאת: מערכת zap doctors

אתמול (ב') תם הזמן שאותו הקציב בג"ץ למשא ומתן בין הרופאים המתמחים לאוצר ונראה כי הצדדים הגיעו להבנות במרבית הנושאים. הבוקר (ג') יובא מסמך העקרונות שנחתם בין הצדדים להצבעה ולאישור הרופאים המתמחים בבתי החולים השונים. אם יהיה רוב נגד מסמך ההבנות ייתכן שהצדדים ישובו להמשך דיונים.

מסמך ההבנות הושג לאחר מאבק ממושך בין המתמחים לאוצר, לאחר שמונו המתווכים פרופ' יצחק זמיר, פרופ' מוטי מירוני ופרופ' מור יוסף, היועץ המיוחד למשבר מטעם משרד הבריאות.

עיקרי המסמך - ההסכם הקיים לא ייפתח ותוקפו לא יקוצר, אך ייבחן שנית בשנת 2015 על ידי ועדת בדיקה ייעודית. בנוסף יקבלו המתמחים מענק בסך 50 אלף שקל שיינתן בשתי פעימות, האחת בתום שלב א' של ההתמחות והשנייה בתום שלב ב'. בנוסף, מתמחים יבצעו 6 תורנויות בחודש, כאשר כל תורנות נוספת תגרור קנס שיוטל על בית החולים. כמו כן, יקבלו רופאים מומחים צעירים מענק של 7,000 שקל לשכרם אם יעבדו במשך החודש 5 שעות נוספות, מדי שבוע, בשעות אחרי הצהריים והערב.

משרד הבריאות מרוצה מההסכם

סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן ומנכ?ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו הוציאו הבוקר (ג') הודעה משותפת בה נאמר כי הם מברכים ומתייצבים מאחורי מסמך העקרונות. "מדובר בהסכם המתמקד בשיפור תנאי העבודה וההשתכרות של מומחים צעירים ומתמחים, לצד קביעת מנגנון של בדיקת ההסכם במחצית תקופתו, באופן המאפשר תיקונים מוסכמים ושיתוף המתמחים והמומחים הצעירים באופן פעיל בתהליך. בכך הושגו המטרות ונוצר אופק משמעותי למתמחים ולמומחים הצעירים".

משרד הבריאות קורא לכל הרופאים לתמוך במסמך ולשוב לעבודה סדירה לטובת החולים.

למרות האווירה האופטימית יש להזכיר כי המתמחים לא הצליחו להשיג את ביטול שעון הנוכחות והכנסת שירותי רפואה פרטיים לבתי החולים. הדבר, לפי ההערכות, עלול להוביל להתנגדות של רופאים בכירים ושל רופאים מתמחים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום