בלי אקנה בפנים, עם דלקת בגרון

(0)
לדרג

מחקר: בליעת תרופות נגד אקנה מעלה את הסיכון לדלקת גרון לפחות פי 3.5, ככל הנראה בגלל התרבות חיידקים אלימים בהשפעת הטיפול האנטיביוטי

מאת: ד"ר עמית עקירוב

עור הפנים חלק, אבל הגרון מודלק? לפי מחקרים חדשים שפורסמו לאחרונה בכתב העת Archives of Dermatology, טיפול אנטיביוטי באקנה הניתן בבליעה מעלה את הסיכון לדלקת גרון לפחות פי 3.5.

המחקר הראשון כלל 15 סטודנטים שקיבלו טיפול אנטיביוטי בבליעה נגד אקנה; 10 מהם דיווחו על דלקת גרון בחודש החולף, זאת בהשוואה ל-47 מבין 130 הסטודנטים עם אקנה שלא קיבלו טיפול. כלומר, נרשמה עלייה של פי 3.5 בסיכון לדלקת גרון בקרב אלו שנטלו אנטיביוטיקה נגד אקנה.

במחקר השני השתתפו יותר מ-550 משתתפים, כאשר כ-6% מהם קיבלו טיפול אנטיביוטי נגד אקנה ו-16% טופלו באנטיביוטיקה מקומית כנגד אקנה, כלומר מרחו את המשחה על פצעים. במחקר זה נרשמה עלייה של פי 4 ויותר בסיכון לדלקת גרון בקרב מי שנטלו אנטיביוטיקה.

לדברי החוקרים, מחקרים קודמים קשרו בין טיפול אנטיביוטי בבליעה בחולים עם אקנה להתפתחות דלקת הגרון, ככל הנראה כתוצאה משיעור התיישבות (קולוניזאציה) מוגברת של חיידקי סטרפטוקוק. בניגוד לכך, החוקרים הגיעו למסקנה כי התוצאות אינן מצביעות על קשר בין של חיידקי סטרפטוקוק לטיפול באקנה, אלא מוסברות בהשפעת הטיפול האנטיביוטי. לדבריהם, האנטיביוטיקה יוצרת הפרעה בסביבה החיידקית הטבעית בחלל הפה והלוע, כך שישנה גדילת יתר של אורגניזמים אלימים יותר.

לפרטים נוספים על טיפול חדש - מחקר קליני לטיפול באקנה לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום אקנה, פצעי בגרות
פורום אף אוזן גרון

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום